Gå til innhold
Arkivverket

emigrasjon - Lisa Martinsen f.1867


Lise Stensby
 Del

Recommended Posts

Min oldefar, Hnerik Martinsen, Fløtberg hadde en søster; Lisa f.1867. Hun emigrerte over Christiania 10.mai 1889 med Rollo, Wilson Line. Er det noen som vet hvor det ble av henne? Finner henne ikke på noen passasjerlister.

 

Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger lenke til emigrasjonen.

 

Hun dro fra Vinger,og skulle til Chicago

 

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=22&filnamn=EMIOSLO&gardpostnr=81031&merk=81031#ovre

 

Fint hvis du kan bruke fullt navn i visningsfeltet. :-)

 

Hei, beklager, jeg trodde navnet mitt kom fram, jeg. Nei, det er pussig at man ikke kan følge båten til Chicago, men den gikk kanskje til New York.

mvh

Lise Stensby

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ankomsten i 1889

Name: Lisa Marthinson

Gender: Female

Age: 22

Birth Year: abt 1867

Date of Arrival: 27 May 1889

Vessel: Sardinian

Port of Arrival: Quebec, Quebec, Canada

Port of Departure: Liverpool, England; Londonderry, Ireland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ankomsten i 1889

Name: Lisa Marthinson

Gender: Female

Age: 22

Birth Year: abt 1867

Date of Arrival: 27 May 1889

Vessel: Sardinian

Port of Arrival: Quebec, Quebec, Canada

Port of Departure: Liverpool, England; Londonderry, Ireland

 

Næmen, takk!

Lise

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmen, takk!

Lise

 

 

Har du noen tips til hvor jeg skal lete videre? Jeg har ikke vært i stand til å komme så langt som deg en gang.

 

mvh

Lise

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel FamilySearch som er det mest anvendelige verktøyet. Hun kan ha blitt værende i Canada, selv om reisemålet var Chicago. Hun kan ha kalt seg Hendriksen. Giftet hun seg, tok hun antagelig nytt etternavn. Ellers er det ikke mange som heter Lisa til fornavn i databasene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel FamilySearch som er det mest anvendelige verktøyet. Hun kan ha blitt værende i Canada, selv om reisemålet var Chicago. Hun kan ha kalt seg Hendriksen. Giftet hun seg, tok hun antagelig nytt etternavn. Ellers er det ikke mange som heter Lisa til fornavn i databasene.

 

Takk, da får jeg vurdere det videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.