Gå til innhold
Arkivverket

Auksjonsprotokoll


Olav Vestøl
 Del

Recommended Posts

Min tipp-oldefar sogte ifølge Vegårshei bygdeboka garden på auksjon. Ingen ting tyder på at det var en tvangsauksjon. Jeg finner ingen protokoller på Digitalarkivet som omhandler auksjoner. Finnes det på riksarkivet  protokoller som dokumenter avholdte auksjoner - auksjonsprotokoller?

 

Auksjonen ble holdt i 1872 eller året før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tipp-oldefar sogte ifølge Vegårshei bygdeboka garden på auksjon. Ingen ting tyder på at det var en tvangsauksjon. Jeg finner ingen protokoller på Digitalarkivet som omhandler auksjoner. Finnes det på riksarkivet  protokoller som dokumenter avholdte auksjoner - auksjonsprotokoller?

 

Auksjonen ble holdt i 1872 eller året før.

 

Auksjoner var en av oppgavene til sorenskriveren, og følgelig er det nok auksjonsprotokoller i sorenskriverarkivene du søker. Mener i farta å huske at Vegårshei omkring 1872 sorterte under Holt sorenskriveri, og i så fall finner du oversikten over auksjonsprotokoller i Arkivportalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.