Gå til innhold
Arkivverket

Johan og Anne reiste til Amerika.


Solveig Westgård.
 Del

Recommended Posts

Hei igjen.

 

Johan Eggerud født i 1893 i Tinn Telemark reiste til Amerika i 1924 eller 1925.

 

Anne H Rue født i 1892 i Sauherad Telemark, reiste til Amerika i 1925.

 

Finner ikke Emigrasjon til Anne. Og hvor ble de av, ble de gifte der borte.

Det er det jeg vet om de, skal hjelpe noen.

 

 MVH Solveig Westgård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det denne John?
 
Kildeinformasjon: Telemark fylke, Atrå i Tinn, Ministerialbok nr. I 7 (1878-1922), Fødte og døpte 1893, side 50.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1490&idx_id=1490&uid=ny&idx_side=-55
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20051003020055.jpg
 
 
Konfirmasjonen 24 mai  1908.
Kildeinformasjon: Telemark fylke, Atrå i Tinn, Ministerialbok nr. I 7 (1878-1922), Konfirmerte 1908, side 147.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1490&idx_id=1490&uid=ny&idx_side=-146
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20051003020146.jpg
 
 
Og så fant jeg dette:
(går ikke god for innholdet)
 
John Johnsen Eggerud / Vestli ble født i fødested.
John giftet seg med Aase Halvorsdatter Eggerud / Vestli (født Rue).
Aase ble født i Langlim / Seljord.
De hadde 4 barn: Liv Haugen (født Eggerud / Vestli) og 3 andre barn.
John giftet seg med Anne Hansdotter Rue.
Anne ble født på 14. oktober 1892.
De hadde ett barn.
John avgikk med døden i dødssted.
 

 

 

(Går ikke god for innholdet,men her står det at John døde i Canada i 1933)

 

John Johnsen Eggerud Fødselsdato: 18. september 1893 Død: Døde 8. februar 1933 : ON, Canada Nærmeste familie:

Son of John Halvorsen Eggerud og Liv Halvorsdatter Brekka
Husband of Aase (Eggerud) Vestli
Father of John Johnsen Vestli

  Administrert av: Jorunn Vestli Rodian Sist oppdatert: 20. februar 2015

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Fra Ancestry:

 

Name: John Eggerud Gender: Male Age: 31 Birth Date: abt 1893 Departure Date: 23 May 1924 Port of Departure: Liverpool, England Destination Port: Quebec, Canada Ship Name: Montcalm Search Ship Database: Search for the Montcalm in the 'Passenger Ships and Images' database Shipping line: Canadian Pacific Railway Official Number: 16418 Master: Captain Rennie

 

 

Name: John Eggerud Gender: Male Estimated Birth Year: abt 1893 Birth Place: Norway Age: 31 Date of Arrival: 30 May 1924 Port of Arrival: Quebec Port of Departure: Christiania, Norway Ship Name: Montcalm

 

 

John Eggerud

 in the Ontario, Canada, Deaths, 1869-1938 and Deaths Overseas, 1939-1947

 

Name: John Eggerud Gender: Male Birth Year: abt 1895 Birth Place: Norway Age at Death: 38 Death Date: 8 Feb 1933 Death Place: York, Ontario, Canada Father: John Eggerud

 

 

Mvh Bente


Dødsfallsattesten fra Canada.

post-4171-0-78723700-1428264461_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var ikke gift med Anne når han dro over dit, da må han ha vært gift med den andre dama.

 

Jeg lurer på det barnet som Anne og Johan fikk , fikk de det i Amerika? Nå maser jeg fælt.

 

MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan si litt mer om hva som skal være kilden til informasjonen om at Anne ble gift med, og fikk barn med John Eggerud?

 

Som du ser, oppgir John Canada som reisemål når han emigrerer - han er funnet på passasjerlister på båt til Canada, og han dør i Canada. Trolig var han aldri i USA?

 

Og hvem er denne Anne H. Rue?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite jeg vet om de, jeg ser det som står i innlegg nr 2. At han er gift med Aase og så gifter seg med Anne som jeg har hørt at reiste etter han nedover.

 

Jeg ser at han reist til Canada. Jeg beklager men jeg har bare de opplysninger om Anne og Johan.

 

MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vi prøve å nøste i det vi har :)

 

Finner ei Anne Hansdatter, født på Rui/Rue i Gransherad 14.10.1892. Kanskje det er henne?

 

Kildeinformasjon: Telemark fylke, Gransherad i Gransherad, Ministerialbok nr. I 5 (1887-1916), Fødte og døpte 1893, side 13.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4802&idx_id=4802&uid=ny&idx_side=-16
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060629010016.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...Hun som jeg fant dåpen til, er vel hun som dør i Norge i 1977? 

 

3382119 Anne  Rue  1410  1892  3008  1977  0609  1977    F  02  9       Gransherad Notodden

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner Åse Vestli, født 27.02.1890, død i Sauherad 12.10.1966, på DIS Norge, Gravminner i Norge.  Ved dåpen til sønnen John i 1920 står det at han fikk bevilling til å ta etternavnet Vestli i 1942.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei .

 

Dette er ikke lett Det må jo stemme at det er den rette Anne, som Bente fant døds dato og år på.

 Men i innlegg nr 2 står det at Jhon gifter seg med Anne Hansdatter Rue.

Men han drar til Canada i 1924, er han skilt fra Aaste.

 

MVH Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg finner ikke utvandringa til Anne H Rue/ Rui, hun skulle reise etter han i 1925.

 

MVH Solveig.

Hva er det som er kilden til denne opplysningen? Vet vedkommende som har opplyst dette noe om hvorvidt dette barnet skal være født i Norge eller USA?

 

Det reiser ei Anne Rue fra Seljord i 1914:

 

Name: Anne Rue Arrival Date: 19 Nov 1914 Birth Date: abt 1892 Birth Location: Nrw Birth Location Other: seljord Age: 22 Gender: Female Ethnicity/ Nationality: Scandinavian Port of Departure: Bergen Port of Arrival: New York, New York Ship Name: Bergensfjord

 

http://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/8/pe00000001152714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir født et barn i Norge, i 1924 eller 1925. Jeg kan dessverre ikke si mer. Beklager, med de to som nevnt som foreldre.

 

MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, kjære  Ann Mary, Bent og Lars.

 

Tusen  tusen  takk for den gode og flotte hjelpa jeg fikk av dere.

Det var veldig bra.

 

Mange hilsner fra Solveig.

 

Da fikk vel Johan J Eggerud ikke flere barn der borte i Canada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.