Gå til innhold
Arkivverket

Christian Hansen, Hanumseie, Vang Hedmark


Anne Lise Engum
 Del

Recommended Posts

Leter etter opplysninger om Christian Hansen, har bare Christian ved dåpen til datteren Agnete, uægte.

Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Vang. Ministerialbok 1866-1870, fødte og døpte 1867, side 11, nr. 46.

Agnete født 10/8-1867, døpt 15/9-1867. Foreldre Pigen Johanne Mikelsdatter, Hanum og barnefaderen enkemand

Christian Hansen, (Hanumseie, står i klokkerboka). Faddere: Martin Olsen, Vidarshof, Hans Christensen ibid, Maria Nilsd.,

Nyhuuseie, Maria Nilsd., Putten. Agnete konfirmert 1/10-1882, Ministeralbok  1880-1906 Furnes i Vang, side 294, nr. 19.

Her står Agnete født på Hanumseie, bosted Røseteie og foreldre står det Inderst Kristian Hanssen og Johanne Mikkelsdatter.

Det jeg lurer på er hvor kommer Christian ifra og når er han født, konfirmert, giftet seg osv. På forhånd takk.

 

Mvh.

Anne Lise Engum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Leter etter opplysninger om Christian Hansen, har bare Christian ved dåpen til datteren Agnete, uægte.

Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Vang. Ministerialbok 1866-1870, fødte og døpte 1867, side 11, nr. 46.

Agnete født 10/8-1867, døpt 15/9-1867. Foreldre Pigen Johanne Mikelsdatter, Hanum og barnefaderen enkemand

Christian Hansen, (Hanumseie, står i klokkerboka). Faddere: Martin Olsen, Vidarshof, Hans Christensen ibid, Maria Nilsd.,

Nyhuuseie, Maria Nilsd., Putten. Agnete konfirmert 1/10-1882, Ministeralbok  1880-1906 Furnes i Vang, side 294, nr. 19.

Her står Agnete født på Hanumseie, bosted Røseteie og foreldre står det Inderst Kristian Hanssen og Johanne Mikkelsdatter.

Det jeg lurer på er hvor kommer Christian ifra og når er han født, konfirmert, giftet seg osv. På forhånd takk.

 

Mvh.

Anne Lise Engum

Hei Anne Lise.

 

Jeg ser at her leter vi etter samme slekt. Har du noen flere svar? Agnete som du her nevner er min oldemor. Helga som er datter av Agnete er min bestemor.

MVH

Elin Emilsen Holmseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei Elin

 

Så morsomt at vi er i samme slekt, Agnete er også min oldemor og Oline, født 23/9-1904, som er datter av Agnete er min bestemor. Oline og Helga er altså søstre og de hadde en bror Johan født 23/2-1910 og død 18/1-1977. Agnete er født 10/8-1867 vestre Hanumseie, Vang og døpt 15/9-1867. Konfirmert 1/10-1882 i Furnes og død 12/11-1945 Bekkelund, Furnes. Har også en del opplysninger om Agnete sin mor Johanne Mikkelsdatter.

 

Mvh.

Anne Lise Engum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elin

 

Så morsomt at vi er i samme slekt, Agnete er også min oldemor og Oline, født 23/9-1904, som er datter av Agnete er min bestemor. Oline og Helga er altså søstre og de hadde en bror Johan født 23/2-1910 og død 18/1-1977. Agnete er født 10/8-1867 vestre Hanumseie, Vang og døpt 15/9-1867. Konfirmert 1/10-1882 i Furnes og død 12/11-1945 Bekkelund, Furnes. Har også en del opplysninger om Agnete sin mor Johanne Mikkelsdatter.

 

Mvh.

Anne Lise Engum

Hei Anne Lise

 

Dette var morsomt!. Vi leter altså etter samme slekt:-) Oline husker jeg godt, var hos henne en del ganger i oppveksten.  Hun er da tante til min far Johan. Jens husker jeg også godt. Men du er datter av bror til Jens du da? Jeg husker ikke i farten hva han heter.

 

Jeg har en slektside på MY Heritage siden, og hvor jeg en god stund nå har undersøkt i forhold til slekten på min fars side bl.a. Har inntrykk av at de vet lite om sine forfedre, men at det også er kronglete å finne frem. Skjønner at du også har undersøkt en stund og funnet ut mer enn det jeg har. Kan du gi meg opplysningene du har om Johanne Mikkelsdatter?  Er du på slektssiden du også, kan vi kanskje koble hverandre? Hva har du av opplysninger om bestefar/ oldefar Trygve Emilsen?  Om du vil  sende på min mail er det greit: elin-eh@hotmail.com

 

MVH

Elin E Holmseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.