Gå til innhold
Arkivverket

Gimsøy i Vågan, Hans N J Mikalsen (1852-1923) og Anne A Bentsdatter (1848-1913). Forfedre og etterkommere


Heidi Økern
 Del

Recommended Posts

Jeg har lyst til å lage et slags slektshefte med forfedre og etterkommere etter dette paret.
De er mine oldeforeldre og giftet seg 4 juli 1875 i Malnes, Bø i Vesterålen.
De fikk ni barn så vidt jeg vet,- Hans Andreas i 1875, Berhardine Kristine i 1877, Odin Magrenius i 1878, Johan Kristian Alfred i 1880, Peder Hilmar i 1883 (døde som liten), Peder Hilmar og Elliott Oluf i 1885, Hilda Amanda Marie i 1889 og Konstanse Nilsine i 1893.

Jakter også på forfedre til disse. Anne Andrea Bentsdatter (f .1848) er opprinnelig fra Saltdal og hennes foreldre + litt mer bakover har jeg, men pga manglende kirkebøker for Gimsøy/Vågan sliter jeg litt med Hans' forfedre. Foreldrene til Hans (f 1852) er Mikael Johan Hansen f. 20. april 1823 i Gimsøy (sønn av Hans Jakobsen f ca 1783 og Sara Hansdatter f ca 1781) og Oline Maria Jensdatter Søberg fra Bø i Vesterålen.

 

Vil gjerne komme i kontakt med noen som kan ha info om både forfedre og etterkommere.

Vet noen om det finnes noe informasjon om Strømnes-gårdene eller gamle bilder derfra?

 

Heidi

Endret av Heidi Økern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge en etterkommer av Elias, bror til Hans, ble det fra en muntlig kilde sagt at far til Hans Jakobsen (f.ca.1785 på Brenna) var Jakob Hansen, hans far igjen var Hans Jakobsen og dennes far igjen var Jakob Jakobsen. Om det er noe riktig i utsagnet har jeg ikke funnet noe om.

 

Du har min epostadresse om det er noe om felles forfedre du ønsker info om.

 

Mvh

Rolf Sverre  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk til dere. Skal ta en titt snart.

Og Rolf Sverre,- du hører nok fra meg etter hvert.

 

Men.... jeg har ennå ikke sluttet å håpe på både kontakt med noen som nedstammer fra dem og om noen har bilder eller evt. tips om hvor jeg kan finnen noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.