Gå til innhold
Arkivverket

Johan Olsen Hvelven, død 6.mai 1895 Norderhov. Dødsfallmelding?


Kyrre Martin Sveen
 Del

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg forsøker å finne ut om det står oppført hvor mange levende barn Johan Olsen har ved sin død 6/5 1895.

Dødsfall nr. 13 her: 

Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Norderhov i Norderhov, Ministerialbok nr. 16 (1885-1902), Døde og begravede 1895, side 462. 
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4187&idx_id=4187&uid=ny&idx_side=-334
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060607130771.jpg

 

Har forsøkt å lete gjennom dødsfallsprotokollen for Norderhov lensmannskontor, men det er veldig få oppføringer der.

Finnes det andre protokoller for Ringerike/Hønefoss som kan inneholde hans oppføring?

Fant hans kone, Juditta Fredriksdatter, sin oppføring i oktober 1890, men da var det også mange flere oppføringer per måned.

 

Med vennlig hilsen

Kyrre Martin Sveen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Kyrre Martin Sveen

 

Vi har funnet dødsfallet til Johan Olsen (d. 6.5.1895) innført i dødsmeldingsprotokoll for Ringerike sorenskriveri (nr. 5 (Norderhov og Haug)). Her er det også opplysninger om barna og kopi ligger ved.

 

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

post-2111-0-35413600-1428992256_thumb.jpg

post-2111-0-23679300-1428992269_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Jeg klarer ikke finne spor av de to jentene som er nevnte i dødsfallmeldingen. Jenny, født 17.5.1890, og Josefine, født ca. 1882.

Før jeg oppretter en tråd på brukerforumet tenkte jeg å spørre om det finnes noen adopsjonspapirer eller lignende for området på den tida?

Ei jente på 5 er jo gjerne litt i yngste laget til å bli tjenestepike noe sted.

 

 

Redigert: Nå tror jeg at jeg har funnet igjen Jenny i Kristiania i 1910, men lurer fortsatt på hvor det ble av henne fram til den tid.

 

Med vennlig hilsen

Kyrre Martin Sveen

Endret av Kyrre Martin Sveen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.