Gå til innhold
Arkivverket
Monica Hegglid Berthelsen

Ole Thommesen d. y. fra Bamble

Recommended Posts

Monica Hegglid Berthelsen

Et stykke bak i min slekt finner jeg Ole Thommesen, født 24.10.1878. Jeg har litt opplysninger om ham, men vil gjerne ha mer. Han ble gift med Stine Hansen fra Brevik og de skal ha fått 6 barn. De var også en tur i Amerika og skal visstnok ha bodd i Milwaukee, Wisconsin. Noen av barna ble nok født i Amerika, men også noen i Norge.

Paret skal ha blitt skilt etteer de kom hjem til Norge. Dette var nok litt uvanlig på denne tiden og skulle ikke snakkes om. Ole skal ha blitt syk. Jeg har blitt fortalt at han var utsatt for en ulykke på en båt, uten at dette har blitt bekreftet. Han skal ha flyttet til Lier og jobbet på en gård. Det ble sagt at han var "satt bort". Fins det noen muligheter for å finne ut av dette? Ole døde 5.7.1905 ? og ble begravet i Bamble.

Jeg ønsker å vite mest mulig om denne familien, hvor de bodde, hvor barna ble født og om greinene forble i Amerika.

Stine Hansen giftet seg på nytt noen år seinere.

Monica

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.