Gå til innhold
Arkivverket

Ønsker å finne ut ekteheten av brev til min farfar fra næringsdep i 1943.


Randi Thommessen
 Del

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har kommet over en stor brevsamling fra min fars familie. Blant disse brevene er det et brev som fremstår som et svar på søknad om å få forskudd på tobakkskvoten i 1943. Brevet er humoristisk, såpass at man kan undre på dets ektehet. Men min farfar Karl Thommessen (født i Oslo 1898) hadde masse humor, skrev tidvis virkelig fantastisk og var god til å bruke humor som virkemiddel til å få det som han ville, dermed ville jeg heller ikke være overrasket om han har skrevet et brev som har motivert dette svaret fra Næringsdepartementet. Brevet jeg sitter med er datert 29. juni 1943, og skal være svar på min farfars brev datert 25. juni 1943. Er det mulig å finne ut om dette er et reelt brev fra næringsdepartementet, og eventuelt få en kopi av min farfars brev til Næringsdepartementet?

Vedlagt en kopi av brevet til min farfar.

 

Mange hilsner

Randi Thommessen

post-6817-0-20464100-1429527245_thumb.jpg

Endret av Randi Thommessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi har undersøkt arkivene etter Næringsdepartementet og Forsyningsdepartementet, men kan ikke se at hverken inn- eller utgående brev i denne saken finnes i disse arkivene.

 

Vennlig hilsen

 

Seksjon for brukertjenester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd, det hadde vært gøy om brevet var et reellt svar på en søknad om forskudd på tobakkskvoten. Men da er vel brevet en privat spøk.

Takk for at dere undersøkte.

Randi

Vi har undersøkt arkivene etter Næringsdepartementet og Forsyningsdepartementet, men kan ikke se at hverken inn- eller utgående brev i denne saken finnes i disse arkivene.

 

Vennlig hilsen

 

Seksjon for brukertjenester

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.