Gå til innhold
Arkivverket

Kvar finn ein skifte som er refererte i diverse kjelder?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Under arbeidet med den eldre soga til mellom anna Nagel-ætti kjem me bort i fleire tilfelle der det vert referert til skifte som i alle fall eg ikkje kan finna nokon stad!  Nokre døme:

 

* Skifte 1661 etter Metta Sørensdotter, kona til Bernt Berntson Nagel i Kroken i Hafslo

 

* Skifte 1645 etter Arnt Berntson Nagel i Bergen

 

* Skifte 1704 etter Anna Knutsdotter Glad, enkja etter This Nagel på Sjøtun i Hafslo

 

Kan dette vera skifte som finst i private handskriftsamlinger som til dømes i dei Heibergske samlinger i Amla?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips i denne saki!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 1645 er det manntall over "Børnepenger", der det er vist til en rekke arveoppgjør. Lister over Børnepengene finnes fra de fleste sorenskriveriene. Jeg antar at det kan være der This B. Nagels bo er nevnt. 

 

Fra 1661 er det ikke bevart skiftemateriale fra Indre Sogn. Henvisningen kan være i tingbok eller i seinere skifte. Her bør man vel se nærmere på selve referansen. 

 

Det er lakune i rekken av skifteprotokoller fra Indre Sogn 1695-1707. Henvisningen for 1704 kan igjen være fra tingbok eller seinere protokoll. Det kan selvsagt ikke utelukkes at det ligger et skiftebrev i privat eie et sted. Her også bør man nok sjekke selve referansen nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Yngve og Erlend for interessante og spennande svar!

 

Eg vil studera desse "børnepengene" frå 1645 for å sjå om det finst svar på spørsmålet mitt om ervingane etter Arnt Berntson Nagel.

 

Når det gjeld dei to andre, har eg ikkje sett noko om desse i tingbøkene eller andre skifteprotokollar, men det kan sjølvsagt vera godt "gjemt".  Eg har elles sendt ein forespørsel lokalt om det finst noko i privat eige, men har enno ikkje fått svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.