Gå til innhold
Arkivverket

Ancestry.com


Jon Kjell Andersen
 Del

Recommended Posts

Jeg har et abonnement der. Men når jeg går inn nå så dukker det opp "bare" svenske sider. 

 Jeg søker på norske navn men det er lite henvisninger til norske kilder. 

Hva har jeg gjort feil denne gangen?

Med hilsen Jon Kjell Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nederst til høyre på startsiden til Ancestry er det en nedtrekksmeny hvor det står "Visit our other sites".   Der kan du velge andre land, men Norge er ikke blant dem. Du kan prøve deg på United States der og se om det hjelper deg. 

 

Mvh

Lene B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er litt usikker på kva du meiner med norske kjelder, for det er det vel ikkje så mange av på Ancestry. Men dersom du ynskjer å bruke ancestry.com utan å verte automatisk omdirrigert til ancestry.se finn du løysinga på dette i siste innlegg i denne tråden:

forum.arkivverket.no/topic/195978-ancestrycom

Alle kjelder skal vere tilgjengelege uavhengig av kva for landside ein brukar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Men når jeg søkte på Ancestry før  så kom det jeg rett i på "Amerika" - nå virker det som det er Sverige som gjelder. Jeg skal logge meg på og da popper det opp Ancestry.se hele tiden og jeg må logge meg på der for  i det hele tatt å komme inn.

MVH. Jon Kjell Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjem du tilbake til svensk versjon heile tida etter at du har valt den amerikanske sida nederst til høgre?

 

I så tilfelle må du slette informasjonskapslane (cookies) i nettlesaren din. Neste gong du går inn på Ancestry.com får du opp ein boks som prøver å ta deg til den svenske versjonen, og då må du velje å gå til den amerikanske versjonen innan 10 sekundar.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.