Gå til innhold
Arkivverket
Anja Skjervold

Martin Robert Johansson - 1924

Recommended Posts

Anja Skjervold

Jeg sliter med å finne ut hvor det ble av min oldefar; Martin Robert Johansson. Han ble født i 1893 i Skåne, sannsynligvis i Malmø. 22/4-24 ble han far til min farmor, på EC Dahls stiftelse i Trondheim. Jeg vet ikke når han kom til Norge, eller hvor lenge han ble. Hvordan går jeg frem for å finne informasjon om svensker i Trondheim på denne tiden? De giftet seg ikke, så kirkebøker har ikke vært til hjelp. Kommunen hadde telling året etter - i 1925, da bodde oldemor (Aslaug Leonora Halvorsen) fortsatt sammen med sin mor (Lovise Amalie Halvorsen), og min farmor er ikke med i tellingen (hun vokste ikke opp hos sin mor).

Hvordan finner jeg oldefar? Håper jo han har noen spor etter seg, vi håper på å nøste i noe vi har lurt på i mange år. Setter pris på tips og triks :-) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

Hei!

Du bør bruke ditt fulle navn i visningsfeltet. :)

For å endre navnet ditt/visningsnavnet/brukernavnet ditt kan du følge denne framgangsmåten: http://www.arkivverk...re-visningsnavn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anja Skjervold

Hei, det er jo ikke noe problem det. Men etternavnet mitt hjelper ikke i søket mitt, feil side av slekta :-) 

Og jeg endret, uten at det forandret noe på denne tråden. 

Endret av Anja1234

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

Det var ikke for søket sin skyld,men for at det kreves fullt navn som visningsnavn. :)

Fint at du endret navnet. :)

Endret av Ann-Mary Engum

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

Det er vel denne du mener.

Ser at Martin Robert bodde i Indherredsv 41 .

Gerd,nr 54

Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, E. C. Dahls Stiftelse i Trondheim, Fødselsregister nr. 600.II.4.2 (1920-1924), Fødte og døpte 1924, side 182.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3148&idx_id=3148&uid=ny&idx_side=-187
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20051020010187.jpg

Endret av Ann-Mary Engum

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anja Skjervold

Ja, det er farmor. Adressen til oldemor klarer jeg å tyde, men ikke svenskens. Han er utrolig vanskelig å finne, i alle fall for meg. Lenken til EC Dahl fikk jeg via facebook i går, jeg hadde neppe klart å finne det selv. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

Ser at Martin Robert Johanson var teglverksarbeider.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anja Skjervold

Takk for tipset, og takk for tyding av skriften :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.