Gå til innhold
Arkivverket

Martin Robert Johansson - 1924


Anja Skjervold
 Del

Recommended Posts

Jeg sliter med å finne ut hvor det ble av min oldefar; Martin Robert Johansson. Han ble født i 1893 i Skåne, sannsynligvis i Malmø. 22/4-24 ble han far til min farmor, på EC Dahls stiftelse i Trondheim. Jeg vet ikke når han kom til Norge, eller hvor lenge han ble. Hvordan går jeg frem for å finne informasjon om svensker i Trondheim på denne tiden? De giftet seg ikke, så kirkebøker har ikke vært til hjelp. Kommunen hadde telling året etter - i 1925, da bodde oldemor (Aslaug Leonora Halvorsen) fortsatt sammen med sin mor (Lovise Amalie Halvorsen), og min farmor er ikke med i tellingen (hun vokste ikke opp hos sin mor).

 

Hvordan finner jeg oldefar? Håper jo han har noen spor etter seg, vi håper på å nøste i noe vi har lurt på i mange år. Setter pris på tips og triks :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det er jo ikke noe problem det. Men etternavnet mitt hjelper ikke i søket mitt, feil side av slekta :-) 

 

Og jeg endret, uten at det forandret noe på denne tråden. 

Endret av Anja1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke for søket sin skyld,men for at det kreves fullt navn som visningsnavn. :)

 

Fint at du endret navnet. :)

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel denne du mener.

Ser at Martin Robert bodde i Indherredsv 41 .

 

Gerd,nr 54

 

Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, E. C. Dahls Stiftelse i Trondheim, Fødselsregister nr. 600.II.4.2 (1920-1924), Fødte og døpte 1924, side 182.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3148&idx_id=3148&uid=ny&idx_side=-187
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20051020010187.jpg

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er farmor. Adressen til oldemor klarer jeg å tyde, men ikke svenskens. Han er utrolig vanskelig å finne, i alle fall for meg. Lenken til EC Dahl fikk jeg via facebook i går, jeg hadde neppe klart å finne det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.