Gå til innhold
Arkivverket

Folkeregisteret avgangskort Helen Marie Hammer 1917


Trond Pedersen
 Del

Recommended Posts

Hei.

Jeg ber om å få se avgangskortet til min oldemor Helen Marie Hammer f: Hansen i Østre Aker 9 februar 1843,

død på Ullevål sykehus 5 april 1917, siste bosted Olav Ryes pl. 1

 

På forhånd takk

Mvh

Trond Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

her er kopi av registerkortet (Kilde: Oslo folkeregister, Registerkort, Døde Oslo, Kvinner 1917): 

 

attachicon.gifregisterkort H. M. Hammer.pdf

 

mvh

Jon Sandven

Statsarkivet i Oslo

 

Takk for svar. Det var litt mindre informasjon der enn jeg hadde håpet på. Hennes yngste datter var Aagot Antonia Hammer f: 30 sepember 1884 i Paulus menighet. Siste kjent bosted Seilduksgt. 24 2dre etg i 1919. Jeg lurer på om det finnes noe avgangskort på henne. Hun skulle, etter hva min mor fortalte meg, kommet på enten Blakstad eller Dikemark rundt 1920. Jeg har ikke noe dødsdato på henne og det er den eneste av Helen Marie Hammer barn jeg ikke det på.

 

På forhånd takk

Mvh

Trond Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

vi har avgangskort for døde, utvandrede og utflyttede fra folkeregistrene. Vi må vite når en person døde, utvandret eller flyttet for å finne vedkommende.

Hvis du ikke vet det kan vi ikke hjelpe, men du kan f.eks. søke i dødsfallsprotokollregistrene og annet skannet skiftemateriale. Finner du året der (eller et annet sted) kan vi sjekke kortet.

Det vil være flere opplysninger om Helen på ektemannens kort. Her vil det også være opplysninger om Aagot.

 

mvh

Jon Sandven

Statsarkivet i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

vi har avgangskort for døde, utvandrede og utflyttede fra folkeregistrene. Vi må vite når en person døde, utvandret eller flyttet for å finne vedkommende.

Hvis du ikke vet det kan vi ikke hjelpe, men du kan f.eks. søke i dødsfallsprotokollregistrene og annet skannet skiftemateriale. Finner du året der (eller et annet sted) kan vi sjekke kortet.

Det vil være flere opplysninger om Helen på ektemannens kort. Her vil det også være opplysninger om Aagot.

 

mvh

Jon Sandven

Statsarkivet i Oslo

 

Hei.

Takk for informasjonen. Da får jeg prøve han: Paul Hammer f: 3 jan 1848 på Furnes, Vang, Hedmark, Død 27 okt 1908 på legevakten i Storgaten, Siste adresse var Maribogt. 12.

Han står i dødsfallprotokollene for Kristiania som Paul Jensen Hammer og i 1906 i Kristiania Fattigvesen hjemstavnregister som Paul Simensen Hammer..

 

Mvh.

Trond Pedersn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha gjennomgått registerkort for døde i 1908, i arkivet etter Oslo folkeregister, har vi ikke funnet noen for Paul Hammer, Paul Jensen Hammer eller Paul Jensen. Ut fra våre erfaringer, er det dessverre ikke uvanlig at enkelte avgangskort ikke er å finne i dette arkivet.

 

Vennlig hilsen

Jolanta Akre, Statsarkivet i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha gjennomgått registerkort for døde i 1908, i arkivet etter Oslo folkeregister, har vi ikke funnet noen for Paul Hammer, Paul Jensen Hammer eller Paul Jensen. Ut fra våre erfaringer, er det dessverre ikke uvanlig at enkelte avgangskort ikke er å finne i dette arkivet.

 

Vennlig hilsen

Jolanta Akre, Statsarkivet i Oslo

 

Ok, det var ikke det svaret jeg hadde håpet på, men hadde fryktet. Takk skal du ha får å ha sjekket det.

Mvh

Trond Pedersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.