Gå til innhold
Arkivverket

Det er ikke lenger morsomt å delta i dette forumet.


Lars.O.Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Jeg har vært her siden "tidenes morgen" og Jan Oldervolls versjon, men nå er jeg møkk lei hele forumet

 

Jeg mener å huske at jeg har hjulpet noen, og jeg vet jeg har vært frittalende og noen ganger sarkastisk.

Jeg har opplevd å ha blitt truet med juling og jeg har opplevd at noen har forfalsket og senere publisert mine private meldinger.

Men når noen tror jeg har opptrådt under "falskt flagg", så er grensen nådd.

Jeg mener å ha såpass kompetanse at jeg fortsatt kunne vært en ressurs i dette forumet, men når jeg offentlig og via private meldinger blir både truet og forsøkt latterliggjort så gidder jeg rett og slett ikke å delta mer.

Jeg vet noen vil heise flagget, men er det de som egentlig har noe å bidra med her?

 

Jeg takker for meg og ønsker alle andre lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars.

Dette synes jeg er kjempesynd! Jeg er deg evig takknemlig for at du hjalp med å spore opp min slekt fra Østerdalen for noen år siden. Glemmer ikke hvor hjelpsom du var og at du personlig dro til Statsarkivet i Hamar og bladde deg gjennom "ørten" kirkebøker og tok kopi til meg. Så enda en gang: Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt man blir lei. Jeg har "hoppet" over ganske mange tema i forumet, rett og slett fordi jeg opplever det som "rør".

 

Forumet hadde hatt godt av betydelig mer moderering, og sånn sett er det en henstilling til Digitalarkivet om å gjøre noen grep. At DA ikke har anledning i ressurser selv er forståelig, jeg mener allikevel de kan sette seg ned en time eller to og finne ut om det er andre måter å moderere på. For eksempel kan en gjeng av de som ansees som stabile brukere med lengre fartstid og godt rykte gjøre en god jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det er synd at du forlater forumet, og du hjalp jo også meg en gang med å lete etter skifte  på en dame i 1782 på Statsarkivet på Hamar. Det sa jeg vel også den gangen at jeg er takknemlig for.

Jeg prøvde å lete i tråden om anonyme innlegg om noen hadde skrevet beskyldning om anonymitet om deg der, men fant ikke noe der iallefall. 

Endret av Anne Lise Hovdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til lags åt alle kann ingjen gjera det er no gamalt og vil so vera eg tykkjer støtt at det høver best å hjelpa den som det trengjer mest.

(Ivar Aasen)

 

 

Håper du fortsatt blir å se her på forumet,Lars! Du trengs her inne,vet du! :)

 

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe spesielt å henvise til ?

 

Mvh

Helge Berntsen

 

Nei egentlig synes jeg det blir feil å navngi personer med et mulig psykisk problem, men jeg gidder ikke delta i et forum hvor jeg med min frittalende og direkte væremåte skal bli utsatt for en haug med PM og eposter fra noen som ikke liker det.

Da trekker jeg meg tilbake og overlater arenaen til disse. Jeg er rett og slett lei. Og jeg har mistet lysten til å hjelpe. Det siste året har jeg sett mange spørsmål jeg kunne ha svart på, men lysten til å hjelpe er borte dessverre.

Så derfor blir min mulige kompetanse kun tilgjengelig for de som kjenner meg godt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke problemet med anonyme innlegg og annet som ikke følger de enkle regler som gjeller her. Om jeg ikke ser navn så lar jeg ganske enkelt være å lese debatten. Det er gitt beskjed fra arkivverket att de ikke har mulighet å moderere her, men vi ser jo att de reagerer på de verste overtramp og det er jo bra. Ellers er det opp til de som svarer her å bestemme vad de tolererer.

 

Så Lars Ove, jeg håper du fortsetter, ignorer det du ikke vil legge ned tid og resurser på og gjør vad du har gjort for meg og mange andre, hjelp oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Ove!

 

Du vil verta "høgt elska og djupt sakna"!

 

Eg har i årevis òg hatt god hjelp av dei konstruktive innleggi som du er komme med i ulike samanhangar, og eg kan ikkje forstå at det er nokon grunn til å hengja seg opp i useriøse personar og/eller innlegg.  Som ein av dei andre debattane uttrykte det:  Det er berre å "hoppa over" dei emni som ikkje interesserer eller som ikkje har noko med ættegransking å gjera!

 

Sjølv kan eg ikkje hugsa at eg nokon gong har fått useriøse innlegg i dei debattane som eg har starta, og om det førekjem at personar kjem med innlegg som er lite gjennomtenkte eller litt på sida av saki, so tilskriv eg det manglande erfaring.  Ein kan jo ikkje vera ekspert frå dag ein!

 

So, eg vil oppmoda deg, Lars Ove, til å halda fram som medlem i Debattforum, og hald deg unna useriøse debattar/debattantar!  Om alle gjer det på den måten, vil dei useriøse debattane døy ut av seg sjølv!  Ingen liker å krangla om dei ikkje får reaksjonar frå dei andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei, NEI! Du blir her, og dermed basta!

Vi har nok spesielt de siste årene med TV-serier og diverse programmer om slektshistorie fått veldig mange nye brukere av alle slektsforumer. Hos mange av dem er nok forståelsen av alt arbeidet som må nedlegges for å finne slektsinformasjon, ganske fraværende. Jeg har selv ved anledninger bedt personen om å sette seg inn i vanlig nettkotyme, og jeg har oppfordret folk til å prøve å søke litt selv, ikke bare forvente at andre finner det de leter etter. Svært ofte uteblir enhver kommentar, ikke et glimt av forståelse, ikke en liten 'takk' etter at flere av våre snille medlemmer har funnet 'halve slekta' deres.

I tillegg er det slike triste tilfeller som du har opplevd, det er alltid endel utskudd som ikke skulle delta i nettforumer i det hele tatt; bare legg ut fornærmelser og trusler så alle får se, og be ansvarlige i forumet om å blokkere adgangen for vedkommende.

 

Lars, nå skjønner du nok at vi ikke lar deg skli inn i skyggenes dal uten videre, så du kan bare kapitulere med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på Lars Ove!

 

Jeg vet du er fritt-talende og det liker ikke en del personer. Ikke la deg kneble av dem som vil fremstå som så mye bedre på alle områder. De er presset inn i uniformeringsdrakten og kan ikke annet enn opptre med pekefingeren i alle himmelretninger. De er et resultat av et samfunn som elsker konformitet og lydighet inntil det absurde. De vil bestemme over dine meninger, din leve- og tenkemåte - særlig ditt ordvalg på alle slags nettfora.

 

Du har for lenge siden vært meg behjelpelig med et slektsspørsmål og det er jeg deg svært takknemlig for. Vær som du er, vi er flere som støtter deg og gir deg rett til det. Vi skjønner at mennesker er forskjellige og vi elsker denne forskjelligheten - for den er tross alt menneskelig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som i samfunnet ellers er det og i dette forumet eit spørsmål om korleis interaksjon mellom mennesker skal fungere på best mulig måte for alle. Det er både skrevne og uskrevne regler for korleis dette skal foregå, og desse reglane er i stadig endring. Gnisninger vil alltid oppstå så lenge ein er ueinig i kva som er ein ynskjeleg oppførsel mot kvarandre. Eit mål på modenheten i dette samfunnet er vel korleis ein klarer å handtere slike gnisninger, lære av dei og gå videre med ein lærdom og kanskje og personleg vekst.

Det er synd hvis trådstarter er urettmessig beskulda for å opptre "under falsk flagg", men det er menneskeleg å gjere feil og å dra forhasta slutninger. Det vil vere godt for trådstarter om han klarer å vise storsinn nok til å legge dette bak seg og gå videre, framleis som medlem av forumet.

 

"what others might think of you is none of your business" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært til stor hjelp, og gitt mye informasjon og ikke minst dokumentasjon. Jeg har takket deg hver gang... Jeg håper du kan finne rom til å se at der er mangen som setter stor pris på det arbeidet du gjør. Du er er blir en stor resurs..

 

Håper at de som driver å lager"#¤%#"kap" nå gir seg, regler er til for å holdes åkke som det er....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderatoren har ryddet opp i dag. 

Nå håper jeg at vi klarer å "holde stien ren" i frem tiden.

Men det opptil oss.

Jeg håper at alle rapportere upassende innlegg i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er "upassende innlegg", hvor høy (lav) skal takhøyden være i dette forumet. Hvilke karakteristikker er akseptable. Jeg håper virkelig ikke vi får et selvoppnevnt "rapport-politi" her.

 

Det er vel stort sett i tråder som denne at problemstillingen er aktuell, neppe ved vanlige etterlysninger/spørsmål om hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du opplever noen nettroll, så er det bare å melde dem inn til moderator... Og litt slemt.... Henge dem ut til "TØRK" med deres egne utsagn svart på hvitt!!!! At vi i det hele tatt opplever det med nettroll, anonyme innlegg, "upassende innlegg" osv. må vi få rydde opp i, men også vite hvem som er nye og hvem som er de "slemme".... At noen direkte mobber og sier nedsettende og ufine ting til de som ikke er "nye" i slektsforskning må vi være oss bevisste.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.