Gå til innhold
Arkivverket

Gloppen SFj: Kvar vart det av Brite Kristofferdtr Høylo/Grov og borna hennar etter ca 1750?


Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

Det hender eg set meg ned med gamle hugselappar og ser om det er muleg å kome vidare. I kveld er det denne.

 

Brite Kristofferdtr Høylo var fødd i Breim i 1705, av foreldra Kristoffer Pålson og Eli Andersdtr.

 

Ho gifte seg med Jon Pålson Grov frå Gloppen i 1724, og dei fekk mange born.

 

Eg trur at ho blei enkje i 1745 - grunnen til at eg skriv "trur", er at personen som døyr er innført som Pål Pålson Grov; som er namnet til far hans, som på det tidspunktet allereie hadde vore i jorda i omlag 40 år.

 

I alle fall er Brite enkje når ho neste gong figurerer i kyrkjeboka - i 1746. Då må ho stå offentleg skrifte for leiermål med ein gift mann. Resultatet av dette leiermålet er Johanne Andersdtr som er døypt i 1746. Etter fadrane å døme er mora då busett på Hestenes.

 

Etter dette forsvinn Brite Kristofferdtr for meg. Eg er usikker på rettsreglane på denne tida - får ho anna straff enn publ abs for å ha fått barn med ein gift mann?

 

Det er ikkje berre Brite som forsvinn, men fleire av borna og.

 

1. Pål - er nemnd siste gong i 1748, då han har gløymt mykje av barnelærdommen sin og må undervisast på nytt, ca 24 år gammal (han var konfirmert 2 år før, 22 år gammal).

 

2. Ola 1726 - har eg følgt til Hunvik i Eid, der han er gift og har familie.

 

3. Gjertrud 1728 - er konfirmert i 1746, og nemnd siste gong som fadder på Grov i 1749.

 

4. Kristoffer 1732 - ser eg ikkje att; han kan t.d. vere død i lakuna 1736-38.

 

5. Elias 1735 - han er konfirmert så seint som i 1763, 28 år gammal, og ikkje sett seinare.

 

6. Nils ca 1738 (lakune) - død 12 år gammal i 1750.

 

7. Anne 1740 - ikkje sett seinare.

 

8. Dorte 1744 - død same år.

 

Leiermålsbarnet Johanne kan kanskje vere identisk med Johanne Andersdtr Hyenes som er konfirmert i 1761 - det er i alle fall ikkje andre med tilknyting til Hyenes som kan passe i denne handlinga. Hyenes ligg rett over fjorden for Hestenes.

 

Eg tek med takk i mot tips om kvar det kan ha blitt av desse personane.

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aase. Jeg har sjekket det jeg har i mine lister, men dessverre er ingen av disse å finne der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk - negative funn er også funn.

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.