Gå til innhold
Arkivverket

Knut Jetmundsson Skjaastad f. 1830


Ole-Ragnar Riise
 Del

Recommended Posts

Jeg trodde det var håndverkssvenn, men jeg har hørt det brukt som nedsettende beskrivelse av en person, men det er jo 150 år etter.. ;)

Jeg tror ikke lærere fikk denne betegnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
  • 11 måneder senere...

I boka " Mot nye heimland"av Ragnar Standal utg. 1985, skriv han om dei som vandra ut frå Ørsta Kommune. På side 498, omtalar han dei som reiste ifrå Skjåstad.; Frå "Hauaplassen" reiste Bernt Edvard Knutson Skaar Sjåstad. f. 1853, utv. 01.05. 1883 med Ole Andreas Skjaastad som kjendtmann. Faren var ifrå Skår. Sjølv var han snikkar og arbeidsmann med kr. 100, i lomma, då han utvandra. Meir er ikkje kjent. Han må vere den Bernt Skaar som er nemnd i Søndmørelaget Aarbog 1918. s. 11. Kanskje kan dette vere eit spor vidare! Eg har ikkje Hjørungfjordbøkene for hand, så eg kan sjå om "Knuten" er omtala der. Men Knut er ikkje oppsett som utvandra frå SKår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I boka " Mot nye heimland"av Ragnar Standal utg. 1985, skriv han om dei som vandra ut frå Ørsta Kommune. På side 498, omtalar han dei som reiste ifrå Skjåstad.; Frå "Hauaplassen" reiste Bernt Edvard Knutson Skaar Sjåstad. f. 1853, utv. 01.05. 1883 med Ole Andreas Skjaastad som kjendtmann. Faren var ifrå Skår. Sjølv var han snikkar og arbeidsmann med kr. 100, i lomma, då han utvandra. Meir er ikkje kjent. Han må vere den Bernt Skaar som er nemnd i Søndmørelaget Aarbog 1918. s. 11. Kanskje kan dette vere eit spor vidare! Eg har ikkje Hjørungfjordbøkene for hand, så eg kan sjå om "Knuten" er omtala der. Men Knut er ikkje oppsett som utvandra frå SKår.

Takkar for innspelet. Ragnar Standal var nok litt unøyaktig her, eller hadde vel helst litt mangelfull informasjon. Som den ordensmannen han var, fekk han retta det opp i Hjørundfjordboka nr 4, gard og ætt. Det var mora til Bernt som var frå Skår, men her er det to "Berntar" som er blanda saman. Knut var frå Skjåstad, men er ikkje registrert som utvandra frå Hjørundfjord. Sjå elles innlegg nr 4.

 

Sidan Knut i passøknaden (sjå tidlegare innlegg) står som tenande hos Scheldrup, så budde han kanskje utanfor Hjørundfjorden i tidspunktet for utreisa. Der var Scheldrup i Volda t.d., og fleire andre stader i fylket. Kanskje det er det som er nøkkelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.