Gå til innhold
Arkivverket

Kort fra folkeregisteret for to personer


Alexander Glasø
 Del

Recommended Posts

Jeg har ikke noe erfaring med disse kortene fra folkeregisteret, men så to andre tråder om dette som virket veldig interessante.

 

Jeg lurte derfor på om det finnes noe kort for Johan August Andersen (f. 23. desember 1851 i Krokstad, Sverige, d. 13. juni 1952, Eiker, Buskerud,) norsk statsborger fra 1. oktober 1894. Han bodde i Kristiania mellom 1890 og 1917 cirka, og siste bosted i hovedstaden (så vidt jeg vet) var i Frognerveien 50 i 1916/1917 hvoretter han flyttet til Bærum. (Han flyttet dog inn hos datteren på adressen Damfaret 55 i Østre Aker den 4. november 1932, hvor han skal ha bodd fram til 1948.)

 

Jeg lurte også på om det finnes noe for hans barnebarn, Ingolf Willy Andersen (f. 15. november 1905, d. 30. oktober 1953). Siste adresse var Frydenbergveien 5c.

 

På forhånd takk for hjelp eller eventuelle tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dessverre ikke funnet Johan Augusts folkeregisterkort på avgang utflyttet fra Oslo 1915-1930. Derimot har vi funnet ham blant utflyttede fra Aker 1946-1947 post-1580-0-33606900-1431420274_thumb.jpg. Det fremgår av dette kortet at han flyttet fra Bærum i 1932 – som du også nevner – og at han flyttet tilbake dit. Bærumskortet ble derfor først satt på endelig avgang blant utflyttede i 1949 post-1580-0-37127500-1431420296_thumb.jpg

Blant avgang døde i Oslo 1953 finner vi som løpenummer 3632  kortet til Ingolf Willy  post-1580-0-28935300-1431420283_thumb.jpg

 

Vennlig hilsen  Odd Halvorsen, Statsarkivet i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den, Sven. Det var ganske interessant, for jeg har funnet han registrert innflyttet i Fredrikshald nesten to år tidligere, noe som også samsvarte med utflyttingsprotokoller i Sverige ettersom han var litt rundt om kring. 1874 var også innflyttingsår han oppga i folketellingen 1905. Men det kan jo ha blitt mer formelt registrert ved en senere anledning, noe emiwebs data kanskje reflekterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.