Gå til innhold
Arkivverket

Jordebok 1591, tydehjelp


Arnfrid Dommersnæs Mæland
 Del

Recommended Posts

Trenger hjelp til å tyde 11 første linjer høyre side. Dette er jordebok fra 1591 Fjære, Sunnhordland.

 

Kildeinformasjon: EA-5023/Rbt/L0001/0002/0001, Jordebok for Nordhordland og Voss, Sunnfjord og Sunnhordland, Bergenhus, Nordhordland og Voss, Sunnfjord og Sunnhordland, 15900501-15910501, oppb: RA

Merknader: Jfr. missive 25/4 1591

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:db_read/rk/12726/206/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-rk20080827640255.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ein del spørsmål og atterhald....  Det er nokre krusedullar eg ikkje har sett før.

 

 

Drenng(?)   \                             

Lidt             /  øt  _______  j fr

Thorgier Hoffuers Hollum(?)

Ledinng _____  v  ?? thalg  [måleininga trur eg er eit mark-teikn, men let "??" stå så lenge]

Jacop Førde Thinngsteffue(??) Ledinge Frie

Peder Bierchellandt

Leding _______xj ?? thalg

____________ j giedskindt

____________ j fr

Freetholdt ________ j Faar

Annders Østreuig

Leding _______xiiij ?? thalg

____________ iij kalscindt

____________ viij ??

 

I margen til venstre står "j løb", "3 løb" osv.

Endret av Ivar S. Ertesvåg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står vel Jacob førde Thinngstuffue og Annders Øffreuig. De siste linjene i Ivars transkribering gjelder mannen nedenfor Anders, Olluff Nedreuig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står vel Jacob førde Thinngstuffue og Annders Øffreuig. De siste linjene i Ivars transkribering gjelder mannen nedenfor Anders, Olluff Nedreuig.

 

"Thinngstuffue" og "Øffreuig" er nok rett, ja.  

Og så såg eg skeivt på ytingane frå Anders...  han la "x\j (10,5) mk? thalg", "j gjedsknd", "j ss".

 

Har du tankar om "Drenng(?)" og "Hollum(?)". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket med Rygh og ser at det er en gård Haavarsholm i Vikebygd. Da stemmer det vel bra med HoffuersHollum (eller kanskje HaffuersHollum?). Og så synes jeg også det står Drenng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har vi

Drenng   \                             

Lidt         /  øt  _______  j fr

Thorgier Haffuers Hollum

Ledinng _____  v  mk thalg 

Jacop Førde Thinngstuffue Ledinge Frie

Peder Bierchellandt

Leding _______xj mk thalg

____________ j giedskindt

____________ j fr

Freetholdt ________ j Faar

Annders Øffreuig

Leding _______x\j [10,5] mk thalg

____________ j gjedsknd

____________ j ss

 

 

Det vart 14 linjer, men sånn eg oppfattar det høyrer linje 12-14 til Anders.

Tolkinga kan kanskje Arnfrid gjere sjølv? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker så mye for hjelpen. Tingstuen i Fjære skpr var altså på gården hos Jacob Førde, og derfor betalte han ikke leidangsskatt. Om han var odelsbonde eller leilending går ikke frem av jordeboken.

 

Var man også lagrettemann når man hadde tingstuen, eller var det ingen sammenheng der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker så mye for hjelpen. Tingstuen i Fjære skpr var altså på gården hos Jacob Førde, og derfor betalte han ikke leidangsskatt. Om han var odelsbonde eller leilending går ikke frem av jordeboken.

 

Var man også lagrettemann når man hadde tingstuen, eller var det ingen sammenheng der?

 

Denne innførsla fortel iallfall ikkje om han hadde odel eller bygsla. Det kan vere at andre lister fortel noko.  Igjen frå Sunnmøre: Det er lister over odelsskatt - men dei fortel ikkje kvar ytarane har eigedomen sin. Dei kan ha odelsgods som dei har bygsla bort, og sjølv vere bygselmenn.

 

Det var neppe nokon direkte samanheng mellom å halde tingstova og å vere lagrettemann.  Men lagrettemenn var (gjerne) "dei fremste i bygda" - og til dei høyrde vel tingstove-eigaren også. Så det kan godt vere at han var lagrettemann også. Men det må du evt. finne i andre kjelder - og det er det kanskje nokså sparsamt med. (Brev der han er vitne på ein eigedomshandel?)

Endret av Ivar S. Ertesvåg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei Arnfrid!

 

Postkassa di er tydeleg full (slik mi pleier vera), so eg sender deg meldingi mi på dette viset:

 

I 2007 hadde du dette emnet oppe til drøfting i det gamle Brukarforum:

 

https://forum.arkivverket.no/topic/135320-49881-ole-bendiksen-vangsnes;-i-gjest-baardsens-fotspor/

 

og du lurte på kven Antonette Baard Halvorsdotter kunne vera.

 

Eg har identifisert ho og syner til dette emnet i Brukarforum:

 

https://forum.arkivverket.no/topic/205744-halvor-larsson-1708-1764-p%C3%A5-bergheim-i-luster-born-og-borneborn-spreidde-i-bergen-og-i-k%C3%B8benhavn-men-kvar-vart-det-no-av-dei/

 

Sjå særleg innlegg #19 og slutten av innlegg #5.  Antonette var fødd i Luster i 1778, men voks truleg opp hjå skyldfolk i Vik!

 

Høyrer gjerne frå deg om du har opplysningar om «sambuaren» hennar, Ole Bendixson frå Vangsnes?

 

På førehand takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.