Gå til innhold
Arkivverket

Bygdebøker på nett


Roger Andre Midtun
 Del

Recommended Posts

Heisann. Har tidligere kommet inn på de digitaliserte bygdebøkene på nett, men etter en nyinstallering på PCen får jeg opp den røde varselen om copyright og alt men kommer ikke inn på selve boken.

 

Noen som har hatt samme problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at Midtun tenker på de digitaliserte bøkene på Bokhylla.no. Så det var en på FB/Slektshjørnet som skrev om tilsvarende problem her forleden.

 

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være att IP adressen har blitt endret ved nyinstallasjonen og ikke lengre ses som norsk? Vi utenfor landet har jo alltid dette "problemet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedkommende på FB/Slektshjørnet løste problemet slik:

 

Fortsatt usikker på hva det egentlige problemet er/var, men løste det ved å installere en språkapp som tvinger nettleserne til å være 'norske' og så logget inn som bruker. Nå virker alt igjen.

 

 

Slektshjørnet er en lukket gruppe, så jeg nevner ikke navn, men han fikk akkurat samme copyright-meldinger som herværende trådstarter melder om.

 

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var bokhylla.no jeg tenkkte på. Fikk svar i fra NB de sa det var en litt ustabil tjeneste for tiden og de jobbet med saken. Fikk ihvertfall åpnet Førde bygdebok i går men ikke nå lengre. Får heller sitte bygdebøkene på pause og jobbe med andre grener mens jeg venter.

 

Har norsk IP, lurte lenge på om det var det som var problemet men det var det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skrivande stund lar begge bygdebøkene seg opne hos meg. Elles hadde eg tidlegare store problem med Nasjonalbiblioteket, men det kom seg då eg skifta ut Windows XP-PCen med ein med Windows 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.