Gå til innhold
Arkivverket

Marklag som tømmermengde


Knut Skorpen
 Del

Recommended Posts

I skifte frå Vefsndalen ser vi av og til at marklag er brukt som mengdeeining om tømmer. Eg har høyrt at eit marklag skal vere 60 stokkar, men kunne gjerne tenkje meg ein dokumentasjon på dette. Er dette gjengs språkbruk, også andre stader i landet?

 

For eit døme, sjå under Træfang i 2. spalte på fol. 39 b (pen skrift :-) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store Norske:

Mål og vekt

spann – volumenhet

enten 36, 30 eller 24 merker (7,7 kg, 6,5 kg ellr 5,2 kg), varierende fra landsdel til landsdel. Et spann betegnet også jordskyld lik verdien av et laup smør, tre øre, 72 merker (marklag) eller 3 skylddaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg får ikkje opna lenkja du la ved, heller ikkje snl.no . Men ut frå det du har skrive ovanfor, ser det ut til at det gjeld marklag som skyldeining. I mitt tillfelle er marklag som eining for eit visst antal tømmerstokkar. Og det er dette talet eg er ute etter. Det er neppe berre 250 g tømmer i eit marklag tømmer :-) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar Aasen har, i utgåva eg fekk tilgang til, sett eit spørjeteikn i parentes etter forklaringa. Så med ein urliten tvil har eg fått konstatert at 60 er talet. Eg har i alle fall ei god kjelde for forklaringa, takk skal du ha, Espen.
Eg er einig med Eva i at tømmerprisen var god. Rett nok har eg annanstad sett at tømmeret var opptil 5 1/2 famner langt, men likevel ...  Derfor greitt å bli mint på at sagtømmer var høgt verdsett på 16-1700-talet. 

Endret av Knut Skorpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er satt spørsmålstegn i parantes også i den utgaven jeg linket til ovenfor, Knut. Ved avansert søk på NB med søkestreng «marklag» og tilleggsord «tømmer» var omtalen i ordboka det eneste relevante jeg kunne finne, men jeg har ikke sett gjennom alle treffene som ligger etter dette.

Endret av Espen Tjernshaugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.