Gå til innhold
Arkivverket

Erling Bjørkes slektsnotater fra Sokna i Buskerud


Geir Antoniussen
 Del

Recommended Posts

Hei.

 

jeg tok kontakt med Ringerrike bibloktek. De har 4 ringpermer med slektsnotater som Erlig Bjørke har laget. Disse er ikke digitalisert ved bibloteket eller til utlån. Man kunne komme å se i de. Kjenner noen til om deler av dette materiale er digitalisert av andre.

 

Mvh

Geir A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Geir

 

jeg har noen kopier fra samlingen, Hva er du ute etter ?, kanskje det er noen av de sidene jeg har.

Ringerike Slektshistorielag har det på lista over ting som ønskes gjort,

 

Sekretær i Ringerike Slektshistorielag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Mye av min slekt er fra Bergsrud, Langvassbråten, Kjos (Kjosseteren). Har også slekt fra Sleviken i Krøserherad :-) Disse områdene er av stor interesse for meg :-)

 

 

Mvh

Geir

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tom. Tippoldemora mi var fra Bjerkeie på Sokna. Hun het Maria Gulbrandsdatter, datter av Gulbrand Syversen Haukedalen og Kari Jacobsdatter i Bergseie. Hun levde fra 1810 til 1876, og er begravet på Sokna. Finner du noe om hennes familie der? Hilsen Tore Bjølgerud 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I medlemsheftet til Ringerike Slektshistorielag 2002-2 er det en artikkel av Ragnvald Lien om Langvandsbråten (Bergsrud/Langvassbråten) og slekta der fra Amund Nilsen Bergsrud/Langvassbråten (ca1719-1757)

Hvis du ikke har den fra før kan jeg fikse en kopi.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tore

 

Jeg har ikke noe kopier fra den slekta, men jeg fant en artikkel på Øvre Haukedalen (Petersgården) i Hringariki 1998-2, side 26-32.

(ser ut til å være en annen familie.)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geir

 

Det ser dårlig ut, jeg hadde ingen på de stedene.

 

Tom

 

 

Takk skal du ha:-)

 

 

Jeg tar en tur til Hønefoss, bor i Sandvika, ikke lagt unna :-)

 

 

Mvh

Geir.A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.