Gå til innhold
Arkivverket

Hva vet vi om Tarjei Nilsen?


Yvonne Garcia Giving
 Del

Recommended Posts

Hei, har forsøkt og finne ut noe om Tarjei Nilsen . 12.09.1919. Hvorfor finner jeg ikke gravstedet? Han er vel født i Treungen men forsvant . Mulig til Stavanger..

Mvh. Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg fant Nissedal bygdesoge, Treungen på bokhylla.no (Nasjonalbibliotekets søketjeneste). På side 726 står det følgende:

 

Nils Nilsen gift med Kari Torsdtr. Berli. 

 

Barn:

 

Nikolai, f. 1913, d. 1956

Gudrun, f. 1914, g.m. Oddvar Kolstad. Til Oslo. 

Sigrid, f. 1916 ?, d. 1933

Torleif, f. 1917, d. 1976

Tarjei, f. 1919, g.m. Ruth Pedersen. Til Tvedestrand.

Robert, f. 1922, d. 1956

Olav, f. 1924, g.m. Åse Onstad. Til Onstad.

Alslaug, f. 1926, g.m. Gunnar Bratt. Til Kongsberg.

 

Nils Nilsen, f. 1885, d. 1932, Kari Torsdtr. f. 1887, d. 1963.

 

Tarjei flyttet altså iflg. bygdeboka til Tvedestrand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Dette visste jeg. Vet om bakgrunnen hans, men han fikk en sønn.. Min svigerfar, ,men han reiste før barnebarna kom og lurte på hvor han levde videre. Vi har fått høre det var i Stavanger. Er det for ny tid å finne ut noe kanskje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var voksen.. Fikk første barn i 1968. Vet ikke om de skilte seg formelt, for Ruth het jo Nilsen i mange år etterpå til hun døde.. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var voksen.. Fikk første barn i 1968. Vet ikke om de skilte seg formelt, for Ruth het jo Nilsen i mange år etterpå til hun døde.. Takk for svar :)

 

Jeg slettet teksten i emnet og la inn en ny tekst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at ikke alle kirkegårdene i Stavanger er registrert i DIS-gravminner. Kanskje du rett og slett skulle tatt kontakt med Stavanger kirkelige fellesråd? Der skal de ha oversikt over alle gravsteder i kommunen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.