Gå til innhold
Arkivverket

Raanes slekt


Freddy Ragnar Bøe
 Del

Recommended Posts

Leter etter to av etterkommerne til Danqvart Christian Raanes f.1767 og Anne Juul f.1775, Danqvart Christian Raanes er bror til Peder Dreier Raanes som er nevnt i dette innlegget. 

 

(#65934) Paasche i Fredrikshald og efterkommere i N og DK. Marichen Danqvartsdr. Paasche og Niels Pedersen Raanes´ familie, som jeg ser den - med de oplysninger, jeg har haft til rådighed.Datoer og årstal er fra kirkebøgerne. Peder Drejer Raanes slog sig ned og fik efterkommere i Danmark.

De to barna jeg leter etter er Peder Holte Dreier Raanes f. 07.01.1811, konfirmert 1827 Kolvereid, Nord-Trøndelag ingen spor etter han etter det....
Og hans søster Helena Marie Dancvartsdtr f.22.09.1805, meldt utflyttet den 1828.....? Klarte ikke og tyde hvor hun flyttett, finner henne heller ikke i noen folketelling etter det......

 

 

Linje 4 under Kolvereid Sogn mulig det er dåps datoen som står der, i kollonen alder oppgitt under dåpsattest? 

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16475&uid=ny&idx_sid e=-92

 

Endret av Freddy Ragnar Bøe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leter etter to av etterkommerne til Danqvart Christian Raanes f.1767 og Anne Juul f.1775, Danqvart Christian Raanes er bror til Peder Dreier Raanes som er nevnt i dette innlegget. 

 

(#65934) Paasche i Fredrikshald og efterkommere i N og DK. Marichen Danqvartsdr. Paasche og Niels Pedersen Raanes´ familie, som jeg ser den - med de oplysninger, jeg har haft til rådighed.Datoer og årstal er fra kirkebøgerne. Peder Drejer Raanes slog sig ned og fik efterkommere i Danmark.

 

De to barna jeg leter etter er Peder Holte Dreier Raanes f. 07.01.1811, konfirmert 1827 Kolvereid, Nord-Trøndelag ingen spor etter han etter det....

Og hans søster Helena Marie Dancvartsdtr f.22.09.1805, meldt utflyttet den 1828.....? Klarte ikke og tyde hvor hun flyttett, finner henne heller ikke i noen folketelling etter det......

 

Etterlysning er også lagt ut her.

 

http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roots Web:

  • ID: I590
  • Name: Peder Holte Dreier Rånes
  • Given Name: Peder Holte
  • Surname: Rånes
  • Sex: M
  • Birth: 1810 in Øksninga, Kolvereid, Nærøy, Nord-Trøndelag, Norge
  • ID: I589
  • Name: Helene Marie Rånes
  • Given Name: Helene
  • Surname: Rånes
  • Sex: F
  • Birth: 1805 in Øksninga, Kolvereid, Nærøy, Nord-Trøndelag, Norge

I 1828 flytter hun til Skogn i Nord-Trøndelag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roots Web:

  • ID: I590
  • Name: Peder Holte Dreier Rånes
  • Given Name: Peder Holte
  • Surname: Rånes
  • Sex: M
  • Birth: 1810 in Øksninga, Kolvereid, Nærøy, Nord-Trøndelag, Norge
  • ID: I589
  • Name: Helene Marie Rånes
  • Given Name: Helene
  • Surname: Rånes
  • Sex: F
  • Birth: 1805 in Øksninga, Kolvereid, Nærøy, Nord-Trøndelag, Norge

I 1828 flytter hun til Skogn i Nord-Trøndelag.

 

Hei takk må prøve og lete videre etter henne i Skogn.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.