Gå til innhold
Arkivverket

Markegang


Gerd Eli Hoel
 Del

Recommended Posts

Hei, jeg skal prøve å finne tak i noe informasjon angående en markegang. Temaet er behandlet under en rettsak. Hvordan skal jeg gå frem i søkeprosessen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg skal prøve å finne tak i noe informasjon angående en markegang. Temaet er behandlet under en rettsak. Hvordan skal jeg gå frem i søkeprosessen?

 

Når var dette (sånn om lag)?  (det er skilnad på 1650 og 1950...)

Kvar var dette? (område)

 

Veit du om det var markegangen var utskifting av felles inn-/utmark (dvs. innføring av nye grenser),

eller om det var på grunn av usemje om grensene (fastsetjing av eksisterande men uklare grenser)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det var i 1753 i Norddal kommune. Det var uenighet om grenser.

 

Kva for gard(ar) galdt det?

Kva meir veit du - og kvar fann du informasjonen?

 

 

Dersom Norddal er Norddal på Sunnmøre, snakkar vi om Dale skipreide og Sunnmøre sorenskriveri.

Dale omfatta sokna Stordal, Norddal og Stranda, I tillegg var det litt opp og ned om Sunnylven (sokna Sunnylven og Geiranger) var rekna som eiga skipreide eller som ein del av Dale. (Sagt på anna vis... ei ganske stor skipreide, den største på Sunnmøre, også utan Sunnylven).

 

Det kan hende det er ført inn ein notis i realpanteregisteret. (Som er ordna kronologisk for kvar forbokstav - altså kronologisk for alle gardar på Sunnmøre med namn på A, så alle på B, osv.) Men det er ikkje sikkert du finn ei slik innførsle.

Realregisteret 1744-1802 byrjar her: http://www.arkivverket.no/URN:tl_read?x=7&y=6&show=2&uid=47231&urnread_imagesize=medium&hode=ja&ls=1

 

Grensegangen vil sannsynlegvis vere innført som sak i Tingboka. Det vil vere eitt av tinga for Dale det året (2 eller 3 for året), eller eit ekstrating for denne saka (og evt andre liknande saker) dersom det var ei stor sak. Tingboka er kronologisk - utan register.

Tingboka 1747-53 byrjar her: http://arkivverket.no/URN:rg_read/31117/2/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.