Gå til innhold
Arkivverket
Arild Kalland

Kort fra Folkeregister

Recommended Posts

Arild Kalland

Ber om hjelp til å finne folkeregister kort til Frisørmester Arthur Karl Adolf Schønemann født 3 mai 1885 i Christiania.

Han emigrerer til amerika men kommer tilbake ved flere anledninger først i 1921 og blir her i 3 år.

Så kommer han tilbake en kort tur i 1934 og blir her i ca 3 mnd.

Etter en kort tur til amerika med familien kommer han tilbake hit alene og blir i Norge resten av livet.

Jeg vet at han bodde på Høvik en periode men jeg regner med at han også bodde i Oslo.

Jeg tror også han gifter seg på nytt med Magnhild Alvilde Thorsen født 23 mars 1899 ( Vet ikke når hun dør)

Han dør 31 mai 1951. og er begravet på Vår Frelsers Gravlund i Oslo.

mvh

Arild Kalland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jolanta Akre

Som kjent, er dette forum ment for spørsmål om enkle oppslag i våre kilder, ikke om fremfinning. For å hjelpe deg med et oppslag, må vi kunne identifisere kilden som det er aktuelt å slå opp i. Spørsmål som krever en undersøkelse i våre arkiver, bør rettes på e-post, ikke i forum.

Arthur Karl Adolf Schønemanns registerkort er ikke å finne i arkivet etter Oslo folkeregister, Døde i 1951. Du har skrevet at han er begravet i Oslo, men det betyr ikke nødvendigvis at han var bosatt der på dødsfallstidspunktet. Ønsker du et oppslag i et folkeregisters arkiv, må du gi oss opplysninger som lar oss velge rett arkiv.

Vennlig hilsen

Jolanta Akre, Statsarkivet i Oslo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.