Gå til innhold
Arkivverket

Gjertrud Larsdotter Lillesjøthun (1783-1830) - frå Hafslo til Bergen og attende - dotteri Helene (1824-1905) oppvaksi i Bergen?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Eg er på leiting etter fleire opplysningar om denne jenta frå Solvorn:

 

Gjertrud Larsdotter Lillesjøthun, døypt i Hafslo 19.1.1783, døydde i Solvornstrondi i Hafslo 13.9.1830, 50(!) år gamal.  Foreldri hennar var Lars Arneson Lillesjøthun, opphavleg frå LUNDE i Hafslo (1739-1783), og Agatha Hansdotter frå Kjørlaug i Hafslo (1754-1821).

 

Gjertrud må ha butt store delar av livet i Bergen.  Me veit ho levde i 1821, og då var ho òg ugift.

 

Ho er IKKJE konfirmert i Hafslo, og ho var heller ikkje i Hafslo i 1801!

 

Gjertrud Larsdotter LUNDE fekk i 1824 ei dotter Helene med Jens Olson Helland frå Lærdal i Sogn (1793-1871): http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=dp12011816&gardpostnr=5697&personpostnr=17080&merk=17080#ovre

 

Til tross for ein alder på 41 år er eg ganske so overtydd om at denne Gjertrud Larsdotter Lunde må vera jenta eg leiter etter frå Hafslo.  Dotteri Helene voks forresten tydeleg opp i Bergen og døydde der 5.11.1905.  Ho vart gift med ein John Olsen (1823-1884) som hadde far sin frå Hafslo!

 

Eg har følgjande spørsmål som eg treng hjelp til å løysa:

 

* Eg finn ikkje Gjertrud Larsdotter i FT1801, men kanskje ho er KONFIRMERT i Bergen i åri kring 1799?

 

* Kvar kan dotteri Helene Jensdotter vera oppvaksi når båe foreldri budde i Sogn?  Kan ho vera KONFIRMERT i Bergen kring 1838?

 

Eg takkar so mykje på førehand for hjelpi med desse jentene!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I FT i Bergen 1875, Helene Olsen f. 1824,  same mann som i FT 1865.  Denne gang 2 døttre.

Bustad:  Rode 10-79a, 2. etg.

Kjelde:  Gamle DA

___________

Gjertrud Larsdtr f. 1783 d. 1830, finn eg IKKJE i FT 1801 !!

 

Men kvar er mor hennar: Aagathe Hansdtr f. 1754, ekkja i 1793, i FT 1801 ??

Finn du henne Lars i det som no er Luster Kommune ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger for ordens skyld inn skiftet, hentet fra nettesidene til Fylkesarkivet i Sogn og Fjordane, etter moren til Gjertrud. Alder på Gjertrud er oppgitt til 38 år i skiftet og det kan stemme bra med at hun er 41 år i 1824 ved datteren Helenes dåp i Bergen. 

 

Namn arvtakar: Agothe, Hansdtr 

Gard: Bjørnetun, nr.: 

Husmannsplass:  

Yrke: Kaarkone

Skipreide: Solvorn

Protokoll/side: 13b-452

Datering: 1820-1823 Dato: 25.1.1821

Eiga:  

Gjeld:  

Netto:  

Merknad: Ikkje oppgjev pengar

 

Personar i skiftet :
(1) Larsdatter Død Datter
(2) Arne Peder Hansen 12 Aar Dattersøn
(3) Lars Hansen 10 Aar Dattersøn
(4) Brithe Johannesdatter 20 Aar Datterdatter
(5) Brithe Agothe Larsdatter 40 Aar Datter
(6) Andreas Olsen Bergen Gift med Brithe Agot
(7) Kari Christophersdatter 30 Aar Datter
(8) Brithe Knudtsdatter 27 Aar Datter
(9) Elsa Knudsdatter 25 Aar Datter
(10) Marthe Knudsdatter 23 Aar Datter
(11) Søren Chrsitophersen Biørnethun Myndig Søn
(12) Hans Ingebrigtsen Grov Formynder for Arne P
(13) Lars Arnesen Grov Formynder for Lars
(14) Lars Arnesen Grov Formynder for Brithe
(15) Hans Ingebrigtsen Grov Formynder for Giertr
(16) Ludvig Christensen Høgie Formynder for Kari
(17) Peder Nielsen Kilden Formynder for Marthe
(18) Søren Christophersen Biørnethun Formynder for Elsa
(19) Giertrue Larsdatter 38 Aar Datter
(20) Søren Christophersen Formynder for Brithe
(21) Hans Pedersen Otternæs Bergen Gift med

 

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten digresjon: hvis moren Gjertrud døde i 1830, så må vel datteren Helene, født 1824, ha vokst opp hos noen andre? Ved giftermålet i 1854 synes jeg det står at Peter Dishington er Helens forlover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Jon og Grethe for nye spennande innlegg!

 

Det er vel ikkje store tvilen om at Helene Jensdotter Helland er jenta som vart gift og busett i Bergen, og eg er ganske so sikker på at ho var dotter tio "vår" Gjertrud.

 

MEN, det store spørsmålet er:  Kvar kan Helene vera oppvaksi?  Eg finn ho konfirmert i Nykyrkja i 1842, 18 år gamal:

 

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8359&idx_id=8359&idx_listetype=kf&idx_kjonn=k&uid=ny&idx_side=-11
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070301680032.jpg

 

men det står jo ikkje noko om kven ho budde hjå...?

 

Eg takkar på ny for alle gode tips i denne saki!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjertrud døde i Hafslo i 1830 og spørsmålet er vel da om Helene ble med moren tilbake til hennes hjemsted de første leveårene/fram til morens død, eller om hun ble igjen hos faren eller hos andre personer i Bergen. Hadde Gjertrud noe familie i byen, forresten?

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe for nye spennande innlegg!

 

Jau, Helene hadde slekt i Bergen.  Ei moster var Agatha gift med Andreas Olsen (sjå eit anna emne), ho som forsvann frå Bergen i 1850.  Ei anna moster var Kari som i ekteskap med Hans Pedersen (Otteren) hadde to søner i Bergen, Peder Hansen og Lars Hansen.  Det var ingen nær slekt att i Hafslo etter at mori døydde der i 1830!

 

Og jau, eg trur du har finne den rette Gjetrtrud i FT1815.  Denne namnekombinasjonen, Gjertrud og Larsdotter, var etter måten sjelden, sjølv i Bergen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.