Gå til innhold
Arkivverket

Får ikke lagt inn vedlegg.


Kari Aabelvik
 Del

Recommended Posts

Hei!

 

Noen som vet hvorfor jeg ikke får lagt inn vedlegg? Får opp at jeg har brukt 50,2 MB av mine 50 MB når jeg prøver.Har ikke lagt inn vedlegg siden 21/7.

 

Hilsen Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 50Mb totalt (fra 2011 og til evig tid), så da har du vel rett og slett brukt opp den tilmålte lagringsplassen. Det er snau lagringsplass for oss som legger inn bilder fra svenske kilder eller bilder fra avisarkiv, synes jeg. Jeg skulle ønske det gikk an å øke lagringsplassen for noen brukere. Ikke alle trenger samme kvote.

 

Da blir det å slette tidligere innlagte bilder og det er trist, dersom mottakeren ikke har lagret bildet hos seg selv. (Vi burde vel ta med en linje hvor vi oppfordrer til å lagre bildet lokalt, siden det kan bli slettet senere..) Jeg har i økende grad begynt å skrive av husforhørslister isteden for å legge inn bilde av det og om jeg legger inn bilde, krymper jeg størrelsen på det i Paint og legger til informasjon om at en forstørrer ved å trykke CTRL og + og setter tilbake til vanlig størrelse ved å trykke CTRL og 0 under bildet.

.

En sletter vedlegg i kontrollpanelet / Administrere vedlegg: http://forum.arkivverket.no/index.php?app=core&module=usercp&tab=core&area=attachments

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom eg klikkar på namnet mitt oppe til høgre, vel "kontrollpanel", deretter "administrer vedlegg" i menyen til venstre får eg opp lista over alle vedlegg som eg har posta:

post-77-0-73741800-1438117077_thumb.jpg

Ein har då mogelegheit til å hake av i boksane til høgre og deretter trykkje på knappen "slett valgte" nede til høgre. På den måten kan ein komme under kvota, og få lagt inn nye innlegg. Ulempa er sjølvsagt at dei sletta vedlegga forsvinn frå dei tilhøyrande foruminnlegga. Digitalarkivet har vel plassproblem, men burde etter mi meining ha investert i større diskplass slik at kvotene vart stor nok for alle.

 

Redigert: Anne-Lise var raskare enn meg til å svare :-)

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Tusen,tusen takk for hjelp.

Ikke ante jeg at det var "tak" på vedlegg,jammen godt jeg kan slette.

 

Anne-Lise,jeg tar dine tips om vedlegg av svenske kirkebøker,det er det som har krevd plass for meg.

 

Da skal jeg slette og begynne på`n igjen :)

 

Hilsen Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.