Gå til innhold
Arkivverket

Ekteviede Isak Peter Sundblad og Maren Pedersdr 1859


Jørgen S Hvalby
 Del

Recommended Posts

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1068&idx_id=1068&uid=ny&idx_side=-109

 

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20051125020870.jpg

 

Nummer 7.

 

Jeg trodde jeg hadde blitt bedre på dette, men for meg ser det ut som om presten har vært skjelvende når han skrev dette.

 

Isak Peter, eller Peer Isak som han kalles her er fra Vaxio i Sverige. Han har tidligere vært gift og har barn. Jeg regner med det er dette som omhandler i detalj i kommentarfeltet til høyre? Jeg skjønner ihvertfall ikke annet enn bruddstykker, håper noen av dere kan hjelpe meg. (Igjen). Min søken etter tidligere historie har blitt godt hjulpet fremover av medlemmer på dette forumet. Tusen takk.

 

Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7. 1 13de Marts | Fraskilt Mand, Garvermester Peer Isak Sundblad - Pige Maren Pedersdr. | I Vexiø i Sverige, Bragernæs - Svelvig | 39 7/12 - 39 11/12 | Johan Sundblad | Matros Peder Larsen | T. Olsen og E. Morin, Begge paa Bragernæs

I anmerkningsrubrikken:
No. 7. Manden skilt fra sin første Hustrue Christina Gøransson ved Linköpings Domkapitels Skilsmissebrev af 20de Januar 1858. Bemeldte Hustru har ifølge Pastor Svartlangs Attest af 22de Octbr 1858 født to Børn udenfor Ægteskab 1ste Januar 1851 og 31te Juli 1852 under Mandens Fraværelse i Udlandet for at søge Arbeide. Manden erholdt Tilladelse til at indtræde i nyt Ægteskab ved Kgl. Bevilling af 22de Decbr. 1858. Byfoged Praëm mundtlig erklæret, at Intet herfor er til Hinder fra Skifterettens Side. -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, dette er helt rått. Jeg kan såvidt tyde årstallene, hvordan har du lært deg dette? Trening eller kurs?

 

Tusen takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.