Gå til innhold
Arkivverket

Familie medlem ingen veit noe om


lise haugan
 Del

Recommended Posts

Hei jeg prøver og finne ut innformasjon om en person som ingen i famillien veit noe om jeg har lett i adresse bøker i oslo men finner han ikke. Men han ligger i graven med min oldemor i oslo. Han heter alf fritjof haugan født 26.2 1900 . Veit ikke helt hvor jeg skal leite veit hvor han er oppvokst men ikke mere en det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folketelling 1910 for 0415 Løten herred


Alf Fridtjof Haugan
Nyttig tips!

Klikk på de blå lenkene i venstre kolonne for å se alle detaljer om en person, en leilighet, et bosted eller en tellingskrets.


  ID: pf01036399004957 Kjønn: m Rolle:   Alder:   Husholdningsnummer: 01 Fødselsdato: 27.02.1900 Personnummer: 004 Fødested: Løiten Familiestilling: s Bostatus: b Sivilstand: ug Sedvanlig bosted:   Yrke: søn Antatt oppholdssted:   Arbeidsledig:   Bygning for natteopphold:   Trossamfunn: s Statsborgerskap: n Sykdomstilstand:   Etnisitet / fars etnisitet:   Varighet av sykdom:   Mors etnisitet:   Forsørgers livsstilling:   Språk:   Slektskap med ektemann:   Etasje:   Skannet bilde:   Skole:   Tilflyttet:   Hjemstavnskommune:   Adresse ved forrige telling:   Sted ved forrige telling:   Flyttet fra adresse:   Flyttet fra sted:   Merknader:  
delete.png Vis færre felt


Husstandsmedlemmer
P.nr. H.nr. Navn Alder/født Fødested Familiestilling Sivilstand Yrke Bostatus

 

001

01 Karl Odin Haugan 16.09.1863 Trondhjem hf g Selveier sodahusarbeider b

 

002

01 Anne Marie Haugan 17.08.1869 Løiten hm g kone b

 

003

01 Oskar Alfred Haugan 08.12.1893 Løiten s ug fort. stenpokker b

 

004

01 Alf Fridtjof Haugan 27.02.1900 Løiten s ug søn b

 

005

01 Karl Erling Haugan 13.01.1902 Løiten s ug søn b

 

006

01 Elf Jørgen Haugan 07.09.1905 Løiten s ug søn b

 

007

01 Asta Kristine Haugan 20.03.1909 Løiten d ug datter b
Bosted (hus/gård/tomt)
B.nr. Bostedsnavn Matr.nr/Gnr Løpenr/Bnr Antall husholdninger Tilstedeværende personer Hjemmehørende personer 0010 Græsbak 272 1   7-5-2 7-5-2
Tellingskrets
K.nr. Tellingskretsens navn Sogn Prestegjeld Herred / by Merknader 005 Brovold   Løiten Løiten  
Kildeinformasjon

Folketelling 1910 for 0415 Løten herred

ID: 36399

Les mer

Om søkbar versjon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meny  
      Gravnr: 22.011.10.012 Nordre gravlund   Albert Haugan 02.06.1890 - 31.07.1960 Gravlagt: 04.08.1960

 

Alf Frithjof Haugan

26.02.1900 - 17.06.1977 Gravlagt: 08.07.1977

 

Hedvig Konstance Haugan

10.02.1897 - 05.01.1997 Gravlagt: 05.05.1997   Festeutløp: 2017

http://www.begravdeioslo.no/maler/grav/grave_id/145484

Ser at du har laget 2 temaer  om samme sak:

 

http://forum.arkivverket.no/topic/197868-familie-medlem-ingen-veit-noe-om/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1970 bodde pensjonist, fru Hedvig Haugan i Thurmanns gate 22 på Sagene:

 

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo, Adressebok , 1970-1971, oppb: Riksarkivet.

Merknader: 92. årgang, bind 1. Demontert eksemplar, Riksarkivet

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:db_read/db/49323/582/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-db10061211118071.jpg

.

Om de også tidligere har bodd i dette området, så tilhørte det Aker kommune inntil 1948, så da er vel det grunnen til at du ikke finner Alf i adressebøkene for Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er familien på Løten i 1900:

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01037052002747

 

Alf Frithjof er lillebroren til Albert.

 

Det er nærliggende å tro at økonomiske årsaker har vært årsaken til at Alf F. ble begravet sammen med dine oldeforeldre.  Det finnes en lignende ordning i min slekt, og det vet jeg var av økonomiske årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke hvorfor han er begravet der med de men det du sier kan stemme . Er ingen som veit så mye om han så jeg prøver og fine ut av hva som har skjed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg veit ikke har lett selv på adresse lister og prøver og finne ut når han kommer det jeg veit er var han ikke gift .har en mistanke at han jobbet på båt i starten av sitt liv men skal gå i gjennom adresse lister og finne det ut når ca han komm til oslo eller om hamn bodde med sin bror og min oldemor  . litt vanskelig da inngenn i min famillie veit noe om han  har spurt slekt om hva de veit men de sier de ikke veit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dødsannonsen i Aftenposten 24.6.1977 brukes bare fornavnet Frithjof. I 1971 bor det en hjelpearbeider ved Kværner Brug,  Frithjof  Haugan, i Fetsundg. 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På gravstein står begge navnene på han hvorfor han bare heter frithof haugan. Men finner ikke han i oslo mellom 1915 til 1960 der veit jeg ingenting og leiter over alt . Noen som veit hvor jeg kan se om han jobbet på bått eller om han flyttet til utlandet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som bare bruker ett av sine to fornavn, og det kan like gjerne være det andre av de to navnene.

 

Du sier du vet han var i Oslo rundt 1920.  Hva er kilden din på det?  Kanskje det kan gi en pekepinne til videre leting.  

 

Den Frithjof Haugan Lars nevner i #11 bør du kikke nærmere på.  

 

Edit: Den Frithjof kan være en fra Trondheim: http://digitalarkivet.arkivverket.no/sok/person?s=fri%2A+haugan

Endret av Lene Benedicte Lauritzen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han skrev er riktig det er riktig person han bode i oslo 1960 til han døde hvor han var før er det ingen som veit men sriver pg prøver og finne ut på nette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lise

 

Jeg brukte mye tid på å lete for deg i går.  I dag ser jeg at du allerede hadde fått svar på de samme spørsmålene i et annet av dine innlegg.  

http://forum.arkivverket.no/topic/197869-alf-fridtjof-haugan/

 

Fint om du for fremtiden ikke oppretter flere innlegg med de samme spørsmålene uten å linke til tidligere innlegg, for det er å kaste bort hjelpernes tid. Alle her vil gjerne hjelpe til med det vi kan, men det er unødvendig å gjøre samme jobben som andre allerede har gjort.

 

Mvh

Lene B :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var ikke menigen unskyld

Takk for unnskyldningen :)

 

Jeg så i et av dine andre innlegg at du ikke kjente Hedvig sin fars aner.  Har du funnet ut av det?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har funner ut av det . Eneste jeg prøver og finne ut nå er hvor fridjof haugan jobbe og bodde i fra da han ble voksen til 1960 da folk fant han i oslo . Har prøvd og finne ut om han jobbet på bått siden han aldri var gift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok langt ifra uvanlig at ugifte søsken ble gravlagt i samme grav som en av sine søsken/slektninger.

Man må huske på at noen skulle betale for gravplassen også, uten barn eller søsken som ville betale

eget gravfeste for denne, så var nok det en ganske vanlig ordning. (Er vel heller ikke så uvanlig i dag?)

 

På Vår frelsers gravlund har vi to graver som har vært i bruk siden 1881.

 

1.

  • mormors foreldre.
  • mormors ugifte søster gravlagt 2001.
  • to av min mormors mors ugifte søsken.
  •  mormors mormors søster gravlagt i 1881.

2.

  • mormors mormors søsters mann gravlagt i 1891.
  • mormors mors foreldre.
  • to av min mormors mors ugifte søsken.
  • mors foreldre, siste gravlagt i 1995.

Ellers er det nok ikke lett å finne hvor personer jobbet frem til 1960, det nærmeste vil vel være skattelister, adressebøker og aviser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett i adresse bøker i oslo men finner han først i 1960 og har tatt kontakt med arkivet i hamar side han er født løiten . Håpper de kan si noe hvor jeg skal leite eller om de veit noe . Ser hans bror var der i oslo i fra 1923 og utover

Endret av lise haugan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.