Gå til innhold
Arkivverket

windows 10


Hans Andersen
 Del

Recommended Posts

Jeg har oppdatert til Windows 10 på flere maskiner, både fra Windows 7 og 8.1, og har så langt ikke oppdaget noen problemer med at eksisterende programmer ikke lenger virker. Jeg kjenner riktignok ikke til WMware, men virker det under Windows 8, virker det også under Windows 10.

 

/asbj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppdatert til Windows 10 på flere maskiner, både fra Windows 7 og 8.1, og har så langt ikke oppdaget noen problemer med at eksisterende programmer ikke lenger virker. Jeg kjenner riktignok ikke til WMware, men virker det under Windows 8, virker det også under Windows 10.

 

/asbj.

 

Kan du også bekrefte det for Brothers Keeper fra Windows 7 ?

 

Mvh

Helge Berntsen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fra Win 10 ble brukbart ferdig, har det vært testing med bruk av BK mot dette OS.

 

Det har ikke vært problemer.

 

Orientering om hva som skjer med BK, omtales både på Hjemmesiden for BK http://www.bkwin.info/ og i E-postlisten BK-Nordic http://www.bkwin.info/hjelp/lister-og-forum/bk-nordic.html

Endret av Otto Jørgensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Windows tester før oppdatering om alle programmer på PC'n er kompatible. Hvis ikke får man beskjed.

 

Jeg har opdater fra win7 til Win10 på en laptop. Er ikke så veldig imponert. Raskere ble den ikke.

Jeg har ikke testet den nye nettleseren Edge. Jeg er førnøyd med Google Crome.

Endret av Leif B. Mathiesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha ja, det så jeg ikke noe til og har nå fått problemer. Kan ikke kjøre den gamle pc  med xp som kræsjet., fikk ta i alle data og har dette virtuellt på ny laptop med win 7 pro.  Beskjeden er: Error while powering on: The WMware Authorizatiom Service is not running..

Hva pokker gjør jeg nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at det kommer en oppgradering av VMWare som fungerer med Windows 10, så jeg ville avventet litt - ev. søkt litt på nett for løsninger. Oppgraderinger av operativsystem er alltid litt skummelt med den type programvare som er så avhengig av systemressurser (kjerne, skjerm bl.a.).

Endret av Inger Karin Haarbye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare det men epostvedlegg docx kan jeg heller ikke åpne har ikke tilgang. Noe slikt har ikke skjedd før. Pokker ta denne WIN 10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lastet Windows 10 ned på en laptop for å teste, hvilken nedtur! Våre andre PC’er vil få beholde Windows 7 og 8.

For brukere som anvender PC som arbeidsverktøy er Windows 10 bare tull, men for unger og andre som liker å se video og leie filmer på PC kan den være bra.

Og for de som liker å spille fantasispill på PC og få prioritert tilgang til Facebook, kan den være bra.

Og om du liker å handle apper, er den nye Store tilgjengelig, d.v.s. om du registrerer deg med en ‘Microsoft konto’ så de får kontroll på deg.

Her har Microsoft lagt hovedvekten av sin utvikling av Windows 10.

 

Den raskere oppstarten ser jeg ikke noe til, og den fantastiske nettleseren Edge er ikke noe bedre enn Explorer, den har bare overtatt visning av nyheter. På din gamle Explorer får du nå istedet på startsiden tilbud om diverse apper.

 

Windows 8 er ikke helt bra, Windows 7 var best - denne Windows 10 er den verste.

For oss som bruker PC som verktøy til jobb og nytte – NEI TAKK!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raskere oppstart av windows 10 vil du få ved "clean install". Ved oppdatering (upgrade) vil de gamle oppstartfilene henge igjen og maskin vil være litt treg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse negativt her når det gjelder W10, eg har pr dags dato oppgradert 1 stk frå win8.1 pro til W10Pro. (Ein Asus orginalt med W8)

 

Mitt inntrykk er så bra at eg skal ved anledning oppdatere min Frues W7 og min datters W8.1 til W10, etter oppgradering kjem eg nok til å installere "Clean" install på begge desse.

 

Samme gjelder ein Surface Pro2, den skal få W10. Og eg vurderer meget sterkt å oppgradere min stasjonære som kjøyrer W7 i dag, der har eg "limet" som holder sammen heile nettverket mitt :-)

 

Så min erfaring er utelukket positivt, alle mine programmer fungerer så langt som dei skal og eg har ingen problemer med å anbefale andre å oppgradere til Win 10  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppstarten er grei, ikke treg. Brothers Keeper fungerer som før. Bruker firefox og har aldri bruk exporer eller microsdfts epostprogram. Den nye Edge skal jeg heller ikke bruke. Har ny office og er irritert på denne One Drive som gjør at når jeg skal skrivet ut noe så må jeg inn å legge til min skriver ellers havner det i OneDrive. Går det ikke an å fjerne den dritten som fuldte med nye Word/office? Den nye Word er forresten treg å starte opp. Det derre appetullet overser jeg.

Brukte win7 pro men  datteren har win8 på ny laptop.

Skjønner ikke hvorfor XP ikke  ble oppdatert. Så laget de noe nytt som ikke fungerte husker ikke hva den het så Win/ og så Win8.. og så win10, 

Endret av Hans Andersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har installert Windows 10 Home fra Windows 7 og er godt fornøyd. Raskere oppstart enn før, og nettleseren Edge er også raskere enn Internett Explorer 11. Brothers Keeper fungerer som før. Men man bør være oppmerksom på at Norton Security foreløpig ikke virker på W.10, så har man det bør det avinstalleres og erstattes f.eks. med Microsofts eget Windows Defender. Men Norton arbeider visstnok med å få sitt antivirus-program kompatibelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at Win10 er mer retta mot spillere og framvisning av video...

 

Vi har oppdatert alle våre maskiner her i huset, stasjonær, bærbare og nettbrett - og er veldig fornøyd!

Ingen problemer med noe, Legacy åpner seg som før og vi slipper startbildet til win 8 som jeg aldri ble helt venner med.

 

Oppstarten er helt fin og - ikke tregere ihvertfall!

 

Vennlig hilsen Liv Ofsdal

E-post: slekt@lofsdal.net
Blogg: http://livofs.blogspot.no/

Nettside: http://lofsdal.net

 

 

Endret av Liv Ofsdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epostprogrammet jeg bruker er Thunderbird.  Nå har jeg med litt jobbing fåt Wmware til å fungere som før så nå kan jeg kjøre noe gamle programmer virtuellt.     Jeg lurer på hva en skal med Onedrive? Hvordan kan jeg slette det.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, skal se om jeg får gjort dette, og fjerne Edge også...

Mottok epost med word dokumenter prøvde først å åpne dem , har word 2013...slik jeg har gjort magne ganger før men etter at jeg inst. win10 går ikke det. Har også lagret deom men det hjalp heller ikke. Svaret er: Vi kan ikke gjøre dette fordi en dialogboks er åpen. Lukk dialogboksen for å fortsette. Klikker vekk... men har ikke noe annet åpent.

Det oppstod en feil under forsøk å å åpne filen i Word. Prøv følgende: Kontroller tillatelse for dokumentet eller stasjonen.  Kontroller at det er nok minne og ledig diskplass. Åpne filen med konverteringsprogrammet Text Recovery.

Nå tok jeg noen eldreeposter med word-vedlegg som jeg før har åpnet uten trøbbel og nå blr det på samme måten.Skjønner ikke bæra. Dette må skyldes win10, det har aldri vært slik før. Noen som kan forklare hva som skjer?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norton Security skal visst fungere no, i allefall for Telenorkunder som laster ned derifrå.

 

Norton 360 fungerer også, her måtte eg laste ned ein ny fil etter at eg installerte W10.

 

Mvh

Ingmar  B) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjem til å halde meg langt unna Windows 10 til alle barnesjukdommane er rydda vekk. Eg er eigentleg godt fornøgd med Windows 8 etter at eg lasta ned den gode gamle startmenyen og fekk sletta appane.  B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottok epost med word dokumenter prøvde først å åpne dem , har word 2013...slik jeg har gjort magne ganger før men etter at jeg inst. win10 går ikke det. Har også lagret deom men det hjalp heller ikke. Svaret er: Vi kan ikke gjøre dette fordi en dialogboks er åpen. Lukk dialogboksen for å fortsette. Klikker vekk... men har ikke noe annet åpent.

Det oppstod en feil under forsøk å å åpne filen i Word. Prøv følgende: Kontroller tillatelse for dokumentet eller stasjonen.  Kontroller at det er nok minne og ledig diskplass. Åpne filen med konverteringsprogrammet Text Recovery.

Nå tok jeg noen eldreeposter med word-vedlegg som jeg før har åpnet uten trøbbel og nå blr det på samme måten.Skjønner ikke bæra. Dette må skyldes win10, det har aldri vært slik før. Noen som kan forklare hva som skjer?

Installer ett annet  tekstbehandlingsprogram.

 

https://no.libreoffice.org/

eller

http://www.openoffice.org/no/

 

Begge to er gratis og på norsk. 

Like bra som Microsoft Office.

Begge åpner Word 2013 filer.

Endret av Leif B. Mathiesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.