Gå til innhold
Arkivverket

Hvem var Olaug Pauline Dagsland ?og hennes pikenavn?


Walter Dagsland
 Del

Recommended Posts

Har noe her jeg ikke finner ut av? Fetter til min mor Harry Olaf Dagsland f. 28/11 1929 når tid døde han?

Hans kone som het Olaug Pauline f.5/8 1938. Hvem var hun? Ingen vet noe om hennes bak grunn ? Har hørt rykter om at hun var et adoptivbarn?. Hvem var hennes biologiske foreldre  og fosterforeldre . Når tid døde Olaug og når tid giftet Olaug og Harry seg?. Begge bodde lenge i Sauda .men flyttet senere til Skudenes. De var barnløse, og alltid et ektepar "alle" ble kjent med: Takk for alle hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sagat 2001.

 

OLAUG PAULINE DAGSLAND
Født 05.08.1938 4280 SKUDENESHAVN Karmøy

 

 

Ektefelle:
Harry Olaf Dagsland.
Født 28.11.1929 4280 SKUDENESHAVN

 

 

Sagat 2009.

 

HARRY OLAF DAGSLAND
Født 1929 4280 SKUDENESHAVN

 

 

OLAUG PAULINE DAGSLAND
Født 1938 4280 SKUDENESHAVN Karmøy

 

 

 

4558872 Olaug Pauline  Dagsland  0508  1938  2610  2012  3110  2012  k  S  10  006     Falnes Karmøy

 

 

 

http://www.disnorge.no/gravminner/korrigering.php?id=4558872

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takker så mye for hjelpen! Jeg har allerede lagt inn inf. i mitt slekts program. Jeg har sjekket kirkeboken  fra Falnes for å finne ut noe om Olaug Pauline? ,men kirkeboken  har ikke frigitt dåpsopplysninger for 1938. Har du noen mulighet til å finne ut av dette???. Jeg venter spent på om hvem hennes fam. var???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste du kan gjøre for å finne noe om bakgrunnen til OP, er å finne vielsen hennes. Der finner du pikenavnet, og er du heldig er hun skrevet inn med sitt biologiske pikenavn - det kommer jo an på hvor gammel hun var ved en evt. adopsjon. Hvis du vet hvor Harry O bodde før han giftet seg, så kan du jo begynne med kirkebøker derfra.

 

Tvi tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Aftenbladet 16. juni 1966 blei det lyst i Sauda for matros Harry Olav Dagsland og hushjelp Olaug Pauline Stølen, begge Sauda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For Skudesnes kan du finne vielser helt opp i 1970 årene. Det er mulig at du også kan finne det samme i noen andre kommuner.

 

Vielser har ikke samme tidssperrer som fødsel og død.

 

Jeg har ikke funnet dem gift i Falnes 1954 - 1969.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner gårdsnavnet 'Stølen' på Lindås, Tysnes og Årdal i Hjelmeland/Ryfylke. Årdal høres ut som et sannsynlig 'startsted' for spor etter Olaug P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Aftenbladet 16. juni 1966 blei det lyst i Sauda for matros Harry Olav Dagsland og hushjelp Olaug Pauline Stølen, begge Sauda...

 

Her tror jeg jeg kan ha en ledetråd! . Da der ikke er mulig for meg å finne Olaug verken i digitaliserte eller skanna materiale så ga jeg dette opp. Men med gard søk på Stølen i Rogaland så fant jeg 3 stk. bruk i Hjelmeland! med navnet Stølen. Da har jeg en mistanke (intuisjon) om at her kom hun fra. Hun kan jo stå reg. med  biologisk fam.navn?, men har gått over til å  brukt gardsnavn noe som ikke var uvanlig før når man hadde gjennomført konfirmasjonen.

Jeg vil nå gå til biblioteket og låne den lokale bygdebok for Hjelmeland. Her skulle en ha mulighet til å finne nyere info. håper jeg!! Tvi! Tvi!

 

Tusen takk for hjelpen! Tar gjerne imot flere opplysninger!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.