Gå til innhold
Arkivverket

Lom, Oppland 1826, døpte


Beate og Gunhild Hanssen
 Del

Recommended Posts

Okei...

For meg ser det ut som om det står "hugk." Ser på nr. 144 at det står ungk. men synes ikke første bokstaven ligner på hverandre....I mine papirer så skal faren være en gift mann, og da er det rart hvis det står ungkarl på ham, og da er det ikke sikkert jeg har funnet rett person :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å tvile, det står Ungk. som Else skriv.

 

Denne Ola Tostensson Dalen ser ut til å ha fått tre born til med Brit Persdotter Dalen, samt ei dotter med Torø Olsdotter Skjåkøygard i 1828. Det er mogleg det var to Ola Tostensson Dalen som figurerte samstundes, då det vart døypt ein 10.3.1793 og ein 4.10.1795 - båe frå Dalom, men eg har ikkje fylgt lagnaden deira lenger enn det - enda, så eg kan ikkje utelate/stadfeste nokon av dei.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å tvile, det står Ungk. som Else skriv.

 

Denne Ola Tostensson Dalen ser ut til å ha fått tre born til med Brit Persdotter Dalen, samt ei dotter med Torø Olsdotter Skjåkøygard i 1828. Det er mogleg det var to Ola Tostensson Dalen som figurerte samstundes, då det vart døypt ein 10.3.1793 og ein 4.10.1795 - båe frå Dalom, men eg har ikkje fylgt lagnaden deira lenger enn det - enda, så eg kan ikkje utelate/stadfeste nokon av dei.

Det er nettopp den tanken som har streifet meg, at det er flere med samme navn...Prøver å ettergå noe på Geni (som ikke jeg har lagt ut), og da vil jeg ha det som er rett...Kan se ut som at personen som har lagt det ut på Geni kan ha forvekslet "min" Ole Tostensson, f. 1779, Rusten, med disse 2 Ole Tostensson Dalen, som far til ungene til denne Brit Persdotter http://www.geni.com/people/Ola-%C3%98yjordet/6000000010349045862?through=6000000009485070608

 

Men da ser jeg på denne debatten som løst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.