Gå til innhold
Arkivverket

Carl And Berggren gifter seg i sandefjord 1842: hvor er han født?


Tore Svenning
 Del

Recommended Posts

Jeg har en liten nøtt. eller kanskje er jeg blitt blind.

 

Men jeg klarer å lese alt om et bryllup, unntatt hvor enkemann og skomaker mester Carl Andreas Bergreen er født. Ett enkelt ord er det jeg trenger - men det er et viktig ordd, for så langt har jeg ikke vært i stand til å finne ut hvor fyren kommer fra!

 

Innførselen i kirkeboken kan inspiseres her:

 

Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Sandar, Ministerialbok nr. 5 (1832-1847), Ekteviede 1841, side 628-629. 
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1259&idx_id=1259&uid=ny&idx_side=-261
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20051018051094.jpg

 

Med ønsker om en fin kveld

vennlig hilsen

 

Tore svenning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner Carl Anders, født 19. oktober 1802 i Örebro Nikolai, med foreldre "skepparbåtsman Berggren och hust. Stina Lisa Hellström".

 

 

 

AID:v52797.b158

post-3741-0-40973300-1440016117_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid like imponert over hvor mye hjelp man får i dette forumet, og like mye brydd ved at jeg bidrar med så mye mindre - men takke alle, det var til stor hjelp!

 

mange hilsener, ha en riktig god kveld og fortsatt god sommer!

 

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Mange takk til alle: det har vært en anelse hektisk på min side, så jeg har ikke klart å holde tritt med dere - men setter pris på all hjelp!

 

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Er det noen som kjenner til når Johan Berggrens første kone Stina Lisa Hellström (f. 1766) døde?

 

DTH

Med tanke på Johan Johansen Berggreens identitet, tyder denne linken på at hans fødselsår er ca. 1766:

 

http://digitalarkivet.arkivverket.no/kb/uf/person/pu00000000069966

 

Så om Stina Lisa Hellstrøms mann var født i 1777, kan dette være feil person.

Disse navnene var populære på den tiden, og en bør kanskje se etter andre med samme navn og fødselsdato nær 1766.

Det finnes iallfall mange flere kandidater med samme navn og mer passende alder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.