Gå til innhold
Arkivverket

Ludvig B. Larssen Thorkildsen og Gerda Elisabeth Jacobsen, til USA etter krigen. Sporbar?


erling t endresen
 Del

Recommended Posts

Kan man finne eventuelle ektefeller, dødsår osv til denne familien hvor familiefar en gang bodde i Egersund?  Det jeg har satt sammen bl.a. ut fra en tidligere tråd, er følgende: 

 

Ludvig Bernhard 1895-apr. 1976, navn etter sitt søskenbarn, Jørgen Larsens eneste sønn  Ludvig Barnhard Larsen 10.10.1877-06.03.1894, sjømann som falt over bord ved Equador.  Ludvig Bernhard  f. 1895 ble som styrmann 1922 i Stavanger Domkirke gm emisærdtr. Gerda Elisabet Jakobsen Lista, 23.02.1898-des. 1986, han var baker på Lista, bodde på Borhaug, fikk flere sønner som alle var ”6 fot høye”.  Familien dro til USA etter krigen:  New York Passenger Lists:  Ludvig Bernhard Thorkildsen ankom 14.01.1947, avgang fra Kristiansand S, med Stavangerfjord til New York.  Er baker.  Disse reiser med:  Gerda Elisabeth er 45 år, Thomas er 20 år, Bjarne Gerhard 17, Arnt Julius 12.  Nærmeste slektning i Norge er Ludvigs bror Abraham Larsen, Egersund.  I USA er det Ludvigs bror (?) Peder Olsen, Brooklyn.  Ludvig har vært i USA i 1923- feb 1931  Ludvig Thorkildsen døde i Seattle, King, Wash., Gerda i Brooklyn, Kings, Wash., USA.  Barn:

  1. Ansgar Thorkildsen 18.09.1923-22.03.1998, g1/sk Esther Johanna Michelsen i Seattle, Wash.  Ansgar var sjømann med mange ankomster i USA i perioden 1939-1948.  Ansgar «Andy» Thorkildsen var trolig krigsseiler som matros.  Hans adresse: 7032 NW 23rd Av, Seattle, Wash. 98117-0501 (1993), 1998:  Seattle, King, Washington.  Han ble g2m enke Ellen Marcita Brundage Thorkildsen (1923 - 1985), begge grl. ved Evergreen Washelli Memorial Park, Seattle, King County, Washington, USA.   Ikke barn i 2. ekt.  Barn i 1. ekt.:
    1. Glenn Ansgar Thorkildsen f. 13.08.1949 Seattle, Wash., 1986 i Reno, Nevada, gm Bonnie Lou Cullup on 26 Apr 1986.  Glenn A Thorkildsen 3520 Ottawa Ct, Apt 11 Las Cruces, NM 88005-1154Age: 55-59  Household: Bonnie L Thorkildsen, Tamara Hubbs, Esther Thorkildsen
  2. Tomas Thorkildsen 11.12.1926 Vanse
  3. Bjarne Gerhard Thorkildsen 29.12.1929- 27.11.1985, 98117 Seattle, King, Washington, USA, SSN issued: Washington (Before 1951).  Døde i Wenatchee. 
  4. Arnt Julius Thorkildsen 1935, adr. 622 F St, Centralia, Washington 98531-0701/ 2816 NW Simmons Rd, Olympia, Washington 98502
  5. Arne K. Thorkildsen f. mars 1937, adr 519 N 183rd St, Seattle, Wash. (1993) Kirkland, Washington 98033-1101 (1981)

 

Endret av erling t endresen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert Ann-Mary, dette var nytt, med navn på ny kone også.  La inn nye oppl. i innlegg 1.

Endret av erling t endresen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for nye funn.  Nå har jeg gjort en henvendelse til en person i vennelisten til Heidi TT som du Ann-Mary fant, skal bli spennende å se om han svarer   :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte du venneforespørsel?

Hvis du kun sendte melding til ham havner det antagelig under "annet" i meldingsboksen hans,og da er det ikke sikkert han oppdager meldingen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte du venneforespørsel?

Hvis du kun sendte melding til ham havner det antagelig under "annet" i meldingsboksen hans,og da er det ikke sikkert han oppdager meldingen din.

Jeg har ikke noe svar her, vil bare TAKKE deg Ann-Mary for 'annet' tipset!! Vi får jo ikke melding om det er er innlegg i 'annet', så jeg gikk inn og sjekket boksen min. Du store min! Der var mange, og viktige, meldinger. Nå har jeg sittet her i en time og svart og svart og svart - så jeg har & får en travel dag :D Så millioner takk igjen :D

 

Glad hilsen fra Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller var klar over dette "annet".  Det lå det et par etterspørsler og ventet, fra mai og juni   :-)  Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Hi erling, jeg er sonja thorkildsen, datter til Arne.  Er du slekning til Ludvig?  Jeg vet noen av familie historie.  Har du fåt svarre på det du søkte på?   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.