Gå til innhold
Arkivverket

Hvilken måned i 1732 ble Anna Elisabeth Kroepelien født?


per aase andresen
 Del

Recommended Posts

Hei.

 

Principal Albert Hinrich Meyer (1728 - 06.04 1786) ble gift i Mariakirken den 13. april 1750 med jfr Anna Elisabeth Kroepelien (1732 - 16. april 1783)

 

Spørsmålet mitt er når i 1732, og i hvilken kirke ble Anna Elisabeth døpt i i 1732.  Jeg antar at hun ble født i 1732 utfra at hun var 51 år gammel i 1783 da hun døde.

 

Er det mulig å gi meg svar på dette.

 

mvh

 

Per Aase a 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alle sammen

 

Jeg er rimelig flau over at jeg har skrevet 1758 i stedenfor 1783.

 

Vet ikke hvorfor slik kan skje, men av og til blir en litt forblindet av det en skriver. 

Her har jeg hatt tankene på 1783 og skrevet 1758 uten helt å sett det.

 

Beklager.

 

mvh

 

Per


Hei Alle sammen

 

Jeg er rimelig flau over at jeg har skrevet 1758 i stedenfor 1783.

 

Vet ikke hvorfor slik kan skje, men av og til blir en litt forblindet av det en skriver. 

Her har jeg hatt tankene på 1783 og skrevet 1758 uten helt å sett det.

 

Beklager.

 

mvh

 

Per

Hei dette var ikke svar på mitt innlegg vedr fødselsmåneden, men svar til et tydningsspørsmål jeg hadde i debattforumet vedr "Tydning av kilder".

 

Per A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Principal Albert Hinrich Meyer (1728 - 06.04 1786) ble gift i Mariakirken den 13. april 1750 med jfr Anna Elisabeth Kroepelien (1732 - 16. april 1783)

 

Spørsmålet mitt er når i 1732, og i hvilken kirke ble Anna Elisabeth døpt i i 1732.  Jeg antar at hun ble født i 1732 utfra at hun var 51 år gammel i 1783 da hun døde.

 

Er det mulig å gi meg svar på dette.

 

mvh

 

Per Aase a 

 

hei.

 

I et av mine søk vedr fødselsdato fant jeg på nettstedet GENI at det var angitt 20. september 1732 som fødselsdato evt dåpsdato til Anne Elisabeth.

Har ikke klart å finne denne dåpen i det som er lagt ut av Scannete kirkebøker for Bergen i tidsrommet rundt 1732. Domkirken, Korskirken, og Nykirken.

Kan det tenkes at hun er døpt i Mariakirken? Denne boken ligger ikke ute på nettet.

 

er spent på svaret.

 

 

mvh

 

Per Aase Andresen

Endret av per aase andresen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Vi har ikke noen kirkebok for Mariakirken fra 1732, men det finnes en del regnskaper for Mariakirken fra årene før 1740, og det kan tenkes man kan finne betalt leie for utstyr eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.