Gå til innhold
Arkivverket

Kristian Svendsen f 1844 Vardal Gjøvik


Inger Fjeld
 Del

Recommended Posts

Han  var gift med  Berhe Marie Hansd f 1847. Dattern jeg vet om var Thea Mathea f 21.02.1889.

Ønsker flere opplysninger om hennes foreldrer.

Endret av Inger f Kristiansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fremgår av giftermålet at han var født i Vardal og hun var født på Biri. I og med at det også står oppført på hvilken gard/plass de var født, bør kirkebøkene kunne fortelle deg om begges foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berte Marie Hansdatter

Jeg vil tippe at fødselsdatoen hennes som er oppgitt i FT1900 (29.01-1847), er stipulert ut fra aldersangivelsen. Men vi har ei Berte Marie Hansdatter fra Biri som er født 4.feb 1847 (en uke senere) og døpt 14.feb.  Hennes foreldre er Hans Madsen og Berte Johannesdatter.http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8948&idx_id=8948&uid=ny&idx_side=-34

 

Kristian (Christian) Svendsen

Han er født i Vardal 18.juni 1844 og døpt 14.juli 1844. Hans foreldre er Svend Christiansen og Marte Johannesdatter. http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8948&idx_id=8948&uid=ny&idx_side=-59

 

IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kanskje litt utidig her, Iver Mosvold, men jeg tenkte at de som stiller slike spørsmål gjerne kan få lete litt selv før de får svaret servert :)

 

Jeg har tro på at det er letingen som lærer folk å komme seg framover/bakover i slekten sin, og at når man slår opp opplysningene for dem og serverer lenkene, så er de like "hjelpeløse" ved neste korsvei.

 

I god tro

hilsen Rune N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kanskje litt utidig her, Iver Mosvold, men jeg tenkte at de som stiller slike spørsmål gjerne kan få lete litt selv før de får svaret servert :)

 

Jeg har tro på at det er letingen som lærer folk å komme seg framover/bakover i slekten sin, og at når man slår opp opplysningene for dem og serverer lenkene, så er de like "hjelpeløse" ved neste korsvei.

 

I god tro

hilsen Rune N

 

Jeg er for så vidt enig, men det var mangelen på treff i Biri som pirret meg, og denne gangen var det jo langt enklere enn trådstarter trodde. Man lærer vel litt av dette også.

 

Jeg tror neppe trådstarter ikke "gidder" å gjøre dette arbeidet. I så fall vil det jo avsløres at man kun satser på andres innsats. Trådstarter er ikke der. Men når man utlyser dugnad på kirkebok-innførsler, så bør man jo først dobbeltsjekke sitt eget arbeid før man ber andre om hjelp, - i hvert fall i det lange løp.

 

IM

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker ikke folk for å være late eller for å ville la andre gjøre arbeidet for seg :)

Likevel tror jeg på hjelp til selvhjelp, og at de som leter blir flinkere om de får tips, men ikke løsningen servert på et sølvfat.

 

mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.