Gå til innhold
Arkivverket

Hordaland fylke, Haus, Ministerialbok nr. A 3 - manglende side?


Trond Burud
 Del

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg leter etter en oppføring i Hordaland fylke, Haus, Ministerialbok nr. A 3.
Det gjelder ​en begravelse som skal ha funnet sted "Feria III. Pentecost" i 1721.

I kirkeboken avsluttes side 95 med Dom. Rogate og side 96 starter med Dom. 4. post Trin. Det skulle bety at alt mellom 18. mai og 6. juli mangler. Er det en side som ikke er komme med?

 

Jeg er sikker på at sidene eksisterer, siden det ved søk i Digitalarkivets "Døde i Haus prestegjeld 1691-1792" kommer resulater fra denne perioden. Eks: http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=haus1691&gardpostnr=1881&personpostnr=1881#nedre

 

Det kan selvfølgelig også være at sidene ikke er i forventet rekkefølge, men jeg har sett igjennom alle sidene for dette året uten å finne noe.

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette.

 

 

mvh

 

Trond Burud

  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I kirkeboken avsluttes side 95 med Dom. Rogate og side 96 starter med Dom. 4. post Trin. Det skulle bety at alt mellom 18. mai og 6. juli mangler. Er det en side som ikke er komme med?

 

Her er det et bilde som uheldigvis har blitt hoppet over under indeksering. Jeg laster opp bildet her, men av hensyn til sidelenkenes permanenthet, kan jeg ikke legge ut bildet på nåværende tidspunkt. Dette vil først kunne skje når det nye visningsprogrammet er tatt 100 % i bruk og det gamle er "nedlagt".

 

Det ser forresten ut til at kirkeboka egentlig ikke har sidetall, slik at de indekserte sidetallene er fiktive.

post-5-0-02464500-1443520346_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det et bilde som uheldigvis har blitt hoppet over under indeksering. Jeg laster opp bildet her, men av hensyn til sidelenkenes permanenthet, kan jeg ikke legge ut bildet på nåværende tidspunkt. Dette vil først kunne skje når det nye visningsprogrammet er tatt 100 % i bruk og det gamle er "nedlagt".

 

Det ser forresten ut til at kirkeboka egentlig ikke har sidetall, slik at de indekserte sidetallene er fiktive.

 

Takk for tilbakemeldingen, og at du la ut siden her. Nå er en person til ferdig dokumentert :)

 

 

mvh

 

Trond Burud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.