Gå til innhold
Arkivverket

Løst


Terje Alfheim
 Del

Recommended Posts

Det var det jeg fant ut når jeg hadde rengjort brillene. Men var en smule forvirrende å se forlovelsen stå på Corpulerede, og så en liten uanseelig kolonne til høyre finne vielsen. Så jeg ble ganske forvirret.. Men takk for svaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje,

 

Litt uheldig at selve substansen i spørsmålet ditt er fjernet fra både emnefelt og første innlegg. Det virker nesten selvutslettende. Jeg hadde en merknad til at det mest sannsynlig skal stå "Copulerede" og ikke *Co_r_pulerede.

 

Hvordan skal jeg nå kunne sjekke kildestedet idet du har fjernet alle spor?

 

Dette gjøre flere enn deg forvirret. Saken forblir dermed uløst til evig tid.

 

Det gjør også at ditt slagord: "Slektsforskning for alle" nå ikke kan stå seg like bra. I dette spørsmålet er det nå blitt redusert til "Slektsforskning for alle helt til Terje har fått sitt første svar".

 

 

Mvh Are

Endret av Are S. Gustavsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Are får min aller første  "Lik dette".  (Egentlig liker jeg ikke "Lik dette"). Nå er det på ingen måte skjedd noe alvorlig, og derfor er det lettere å si fra her. At trådstarter først og fremst ber om hjelp framfor å debattere er greit, men det vil etter hvert bli sparsomt med hjelp dersom trådstartere bruker redigeringsmuligheten i åpningsinnlegget til å slette hele greia. - Etter at hjelpere har bidratt med respons som ga resultat.

 

IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg en smule forvirret her. Men slik er det vel det skal være. Jeg fant selv ut hva som var feil.

 

Kan gjerne legge ut link slik at andre kan se hva det gjalt. Men å angripe meg slik finner jeg usmakelig...

 

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Førde, Ministerialbok nr. A 5 (1803-1821), Ekteviede 1813-1814, side 157.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11406&idx_id=11406&uid=ny&idx_side=-76
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070227250353.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje,

 

Takk for at du har satt inn kilden. Det er da ingen som angriper deg som sådan, selv om jeg likefullt har påpekt omstendighetene rundt hvor vanskelig det er å forholde seg til at noe blir lagt inn, for så å blir fjernet helt vilkårlig.

 

Min mening er at lagt kort ligger og at det er en uting å slette informasjon i dette forumet med mindre noe er urimelig uriktig eller strider mot forumreglene. Om alle skulle fortløpende slette emnefeltene og førsteinnleggene, så ville debattsidene få en stor slagside og egentlig ikke kunne benyttes som felles referanse av alle.

 

De som svarer på innlegg forventer jo at egne innlegg skal få stå i sammenheng med tidligere innlegg, ellers brytes jo konteksten i debattrådene.

 

Jeg håper du ser den siden av saken også, Men som Iver er inne på, dette er ingen stor sak, men samtidig er jo forholdet mellom spørsmålsstillere og gode hjelpere ganske avhengig av en gjensidig etterrettelighet. Det er denne som kommer ut av balanse ved tilsynelatende vilkårlig sletting av innlegg.

 

Dette har altså med en helt annen type smakelighet å gjøre. Det smaker nemlig svært godt av gode spørsmål, velmente svar og oppriktige oppklaringer

 

Mvh Are 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje,

 

Skjønner ikke helt at emnefeltet har blitt slettet før det kom noe svar. Er det teknologien som spiller oss et puss her?

 

Samtidig:  Det later til at trenden med å slette spørsmål brer om seg:

 

http://forum.arkivverket.no/topic/198474-utgår-hans-jacob-smidt-og-sara-sommerschield-gift-1724-trondheim/

 

Samtidig (for ordens skyld): Mitt fornavn er ikke Arve, en v for mye.

 

Mvh Are

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg ikke svare på Are...uten v ;) Her var det ok autokorr som hjalp til med å få in denne.

Jeg startet tråden, og to min etterpå fant jeg svaret. Da hadde det ikke kommet svar, mulig det er noe forsinkelser etc??

 

Men som jeg sa så tar jeg det til etterrettning og skal ikke slette flere ganger.

 

Ha en strålende dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.