Gå til innhold
Arkivverket
Thomas Hansen

Søk i folketelling for Skjeberg 1875

Recommended Posts

Thomas Hansen

Stemmer det at bare deler av folketellingen for 1875 er tilgjengelig på nett? Jeg prøver å følge familien til Niels Kristensen i Skjeberg, som i 1865 bor i Kirsebærdalen: http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01037986003459

Niels dør i 1889, og kona Pernille finner jeg i folketellingen for 1891. Men for 1875 finner jeg ikke dette bostedet i det hele tatt. Dersom opplysninger om denne gården fra 1875 finnes på mikrofilm, er det da mulig å få lagt ut et bilde her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Thomas Hansen

Av alle steder finner jeg dem i folketellingen for 1875 via ancestry.com og FamilySearch. Da bor de ikke i Skjeberg, men på Tangen i Tune. Uansett kunne jeg godt tenke meg å se en originaloppføring her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Thomas Hansen

Jepp, men takk uansett. :) Jeg synes det er merkelig at de er i Tune i 1875, for Nils dør i Skjeberg i 1889, og kona Pernille bor hos datteren i Skjeberg i 1891, og helt til Pernille dør i 1915. Jeg får se om jeg kan få noen svar i inn- og utflyttingsregisterne i kirkebøkene.

Edit: Fant familien i innflyttingsregisteret til Tune i 1874. Så da har jeg vel strengt tatt funnet det jeg lette etter. :)

Endret av Thomas Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.