Gå til innhold
Arkivverket

Dødsmelding i Bergen 1950


Rune Bergesen
 Del

Recommended Posts

Marie Ingeborg Bottolfsdatter Dahle f. 2/9-1880 på Nordfjordeid, dør 29/11-1950 i Bergen, gravlagt på Nygård, kan jeg få oppgitt arvingene og hvor de bor, mannen Anders T. Dahle f. 14/12-1878 dør 3/10-1972, hvem er arvinger og hvor de bor. Takk Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Anders Dahle døde . oktober 1972 på Soltun Aldershjem, Laksevåg, etterlot han seg barna:

 

Ida Bruåsdal, Gravdal

Theodor Dahle var død, men hadde etterlatt seg datteren Ragnhild Kristiansen, Skjold i Fana

Bottolf Dahle, Varden i Fyllingsdalen

Gjertru Sandstå, Gabriel Tischendorfsv., Laksevåg

Hjørdis Kvamsdal, Monrad Mjeldesv., Laksevåg

Knut Dahle, Ullern i Oslo

Kirsten Dahle, Lille Damsgårdsvei, Laksevåg

Andreas Dahle, Gravdal, Ytre Laksevåg

Marie Lavik, Kringsjåv., Laksevåg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
På ‎03‎.‎10‎.‎2015 den 11.46, Rune Bergesen skrev:

Marie Ingeborg Bottolfsdatter Dahle f. 2/9-1880 på Nordfjordeid, dør 29/11-1950 i Bergen, gravlagt på Nygård, kan jeg få oppgitt arvingene og hvor de bor, mannen Anders T. Dahle f. 14/12-1878 dør 3/10-1972, hvem er arvinger og hvor de bor. Takk Rune

Hvorfor vil du vite hvem som er arvinger - jeg kan fortelle deg dette men jeg lurer på hvorfor du vil vite det og hvem er du?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

49 minutter siden, Joda skrev:

Hvorfor vil du vite hvem som er arvinger - jeg kan fortelle deg dette men jeg lurer på hvorfor du vil vite det og hvem er du?

 

 

 

Ser ut til at Rune har fått svar fra Statsarkivaren i 2015.

 

Men han svarer sikkert,om han oppdager at det er kommet nye innlegg.

 

Fint hvis du kan endre "Joda" til fullt navn.

Jfr. forumreglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg prøver å finne ut hvor de som er født på Eid blir gift og bosetter seg og om de får barn, er ikke i slekt med disse personene. Mitt arbeid blir i disse dager en hjelp til en ny BB nemnd, som skal lage ny BB for Eid, med tiden. Jeg har funnet ut alt om disse barna, så jeg trenger ingen hjelp fra deg. Hilsen Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen!

Da har jeg fått endret visningsnavnet mitt samt lagt inn telefonnr. som jeg ble bedt om.  Så blir jeg "ført" videre og her stopper det opp for meg.

Det kommer opp en QR kode med nr. under samt to punkt med forklaring og henvisning til mobien min og en app. Jeg finner ikke noen app for denne saken...…. jeg startet heller aldri med en app. Jeg kom inn på dette via navn/etterlysing på google og da var jeg der.

Tror jeg trenger noe hjelp videre.

Beste hilsen

Jorunn Dahle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur du må vere på feil stad :-) Slik ser det iallefall ut hos meg:

 

1242266319_utennavn.thumb.jpg.e682d51a3f0802973f3a24493116fb77.jpg

 

Vidare:

 

1715382394_utennavn.thumb.jpg.1e062b05f1a5e21743d812a473dc9bf5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er berre visningsnamnet du skal endre, telefonnummer er ikkje nødvendig å leggje inn.

 

Om det er slik at du har forvilla deg inn her bør du la tofaktorautentisering vere AV:

 

341731787_utennavn.thumb.jpg.d14f2d56759065c1b065b9181bc1f458.jpg

 

Tofaktorautentisering vil så vidt eg veit seie at du treng ein kode frå ein app på mobilen for å logge inn - i tillegg til brukarnamn og passord. Dette gjev betre sikkerheit, men er noko ein vanlegvis ikkje har bruk for hos Digitalarkivet.

 

Eg håpar at dette ordnar seg :-)

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.