Gå til innhold
Arkivverket

Gards- og ættesoge for Sveio


Åsbjørg Susort
 Del

Recommended Posts

Fikk nettopp følgende epost fra Nasjonalbiblioteket:

Viser til din henvendelse med forespørsel om digitalisering Gards- og ættesoge for Sveio, bind 1 og 2. Nå er disse tilgjengelige i Bokhylla for norske IP-adresser. Se for øvrig lenker under.

Tittel: Gards- og ættesoge for Sveio. B. 1 : Gamle Valestrand kommune
Forfatter: Steinsbø, Simon
URL: http://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2015092329003

Tittel: Gards- og ættesoge for Sveio. B. 2 : Skulekrinsane Bua, Vikse, Vandaskog og Sveio
Forfatter: Steinsbø, Simon
URL: http://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2015092329002


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA ???

 

Disse bøkene får du også lånt fra ditt lokale bibliotek

Har du prøvd?

Her i Stavanger må vi bestille og vente på noen eksemplarer som er i MEGET dårlig stand. En gang fikk de sendt ned fra biblioteket i Sveio...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har de på biblioteket i Haugesund. Jeg har også en skannet versjon av Sveio 1 som jeg har skannet på egen hånd.

Mvh. Johan Arthur Hansen

Endret av Johan Arthur Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA,  flere ganger både av bøker for inn- og utland.

 

Selvfølgelig må man vente noe, men  slekten løper ikke fra oss og dersom det tar litt lang tid, så er det alltid noe annet i slekta man kan jobbe med. Blir ikke arbeidsledig når man arbeider med slekt.

Men det kommer an på hvor fort man skal ha det og da er jo de digitale er hjelp også om de finnes eller man kan kontakte historielag etc. hvis man synes det er best å ha en egen, god utgave.

Har forresten de bøkene også i min bokhylle. :)

 

Endret av Otto Jørgensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA,  flere ganger både av bøker for inn- og utland.

 

Selvfølgelig må man vente noe, men  slekten løper ikke fra oss og dersom det tar litt lang tid, så er det alltid noe annet i slekta man kan jobbe med. Blir ikke arbeidsledig når man arbeider med slekt.

 

Men det kommer an på hvor fort man skal ha det og da er jo de digitale er hjelp også om de finnes eller man kan kontakte historielag etc. hvis man synes det er best å ha en egen, god utgave.

 

Har forresten de bøkene også i min bokhylle. :)

Har du kanskje tips om titler også, spesielt de utenlandske slektsbøkene for Sveio du har bestilt via biblitoeket?

 

Ellers var temaet bare meint som info og då er det greitt å få flytte det opp av og til  :)

Eg skulle gjerne hatt bøkene i mi eiga bokhylle eg også, men har bare klart å få tak i bind 3. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt svar var knyttet til at jeg hadde brukt bibliotekene.

Der har jeg fått både tilsendt bøker som fantes i Norge og fra utlandet, bl.a. fra Sverige.

Dette har ikke noen tilknytting til Sveio som sådan. Sveio-bøkene har jeg i min private bokhylle. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja visst er det fint å fjernlåne bøker eller ha dem i bokhylla, men digitaliserte bøker er topp.

 

- De er søkbare – man kan se sammenhenger man fort går glipp av i papirutgaven.

- Man kan når som helst gjøre et oppslag.

- Man kan lenke til dem i debatter – innhold deles og diskuteres (husk å bruke varig lenke nederst på siden).

 

Vi prøver å samle det meste på Slektshistoriewikien, her er liste over digitaliserte bygdebøker m.m. i Hordaland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.