Gå til innhold
Arkivverket

Søkemotor for viede, Ministerialbok for Jølster prestegjeld 1696-1728, virker ikke


Cecilie Simon
 Del

Recommended Posts

Prøvde å søke på "Ministerialbok for Jølster prestegjeld 1696-1728 (1431P) (søkbar 1696-1821)" (nye digitalarkivet), men det ser ikke ut som om søkemotoren virker, for jeg får ikke opp noen treff, uansett hva jeg søker på. Det virker bra på gamle digitalarkivet.

Se nå at når jeg klikker på linken til viede, ser det ut som den peker til offentlige skriftemål og ikke til viede slik den skal.

 

Cecilie

Endret av Cecilie Simon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har du helt rett i. Vigde i i Jølster 1696-1821 kommer fra gamle Digitalarkivet. Dette er en gammel avskrift som ble gjort før Digitalarkivet hadde retningslinjene vi har nå, slik at mange navn er her normalisert. Vi ønsker å å gå gjennom hele perioden for å få den i noe bedre stand. Perioden 1801-1814 er rettet opp, er publisert på nytt i 21.09.2015. Men i forbindelse med det ble dem eksiterende utgaven fjernet. Den skal legges ut på nytt, men det er ennå ikke gjort. Vi må naturligvis få gjort dette så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.