Gå til innhold
Arkivverket

OPPHAVET TIL ERICH FREDRICHSEN ULLTVEIT GIFT MED GRO NIELSDATER SUNDE GJERTAD


Ole Petter Eriksen
 Del

Recommended Posts

Hei

 

Jeg onsker med dette aa finne ut opphavet til Erich Fredrichsen Ulltveit Gjerstad (kjop 15/3-1710 av presteenken), gift med Gro Nielsdatter Sunde (hennnes sosterlodd fremkommer paa Sunde, datter av Niels Jensen Sunde)

 

Erich Fredrichsen paa Huggeto anno 1701 (45 aar, sonnen Fredrich 15 aar).

 

Skifter Nedenes  Sorenskriveri.

 

Protokoll 6, side 36b, 9/4-1712, Gro Nielsdatter +, Enkemann Erich Fredrichsen. Barn; Fredrich 28 aar, Marthe 18 aar, Anne 14 aar, Ingeborg 12 aar.

 

Erich Fredrichsen + 28/12-19, 65 aar 7 mnd (Ulltveit) g2 med Ingeborg Bjornsdatter Aasbo med kontrakt.

 

Protokoll 8, side 182b, 10/7-1722, Erich Fredrichsen +, ingen barn av 2 ekteskap. Ekteskap 1. Barn; 1  Fredrich myndig (gift 1714 med Berthe Gundersdatter. 2. Marthe gift med Christen Jensen Kragero. 3. Anne gift 1720 med Claus Willumsen Egdedalen (Ulltveit) 4. Ingeborg ugift (muligens gift 1726 med Gunder Christensen Fone)

 

Jeg vil sette meget stor pris paa tilbakemeldinger (vedrorende opphavet til deres barns ektemenn/kvinner), samt opphavet til deres foreldre Erich Fredrichsen og Gro Nielsdatter (datter av Niels Jensen Sunde og ?).

Paa forhaand takk.

 

Mvh

Ole Petter Eriksen

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kfr.. Gjerstad bygdebok var Erich Fredrichsen Ulltveit sonnesonn, av presten med samme navn + 1657 av Lindland og Friis-slekt (sonn  Fredrich Erichsen, fremkommer I koppskatten 1645)

Jeg legger ogsaa merke til at dette er lagt inn paa flere slektssider, samt Geni.

Hva jeg etterlyser er faren Fredrich Erichsen (hvor foreligger det senere informasjoner), samt opphav med Lindland og Friis slekt.

 

Jeg haaper med dette paa tilbakemeldinger (da hans aner foreligger, paa flere slektssider og diverse forum).

 

Paa forhaand takk (jeg vil sette meget stor pris paa all mulig informasjon)

 

Mvh

Ole Petter Eriksen

Endret av Ole Petter Eriksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Erich Fredrichsen Huggeto/Ullltveit fodt ca 1654-56 gift  1685-86? med Gro Nielsdatter Sunde.

Jeg finner ikke Erich nevnt I manntall anno 1666 I Gjerstad (her tok man ogsaa med sonner paa 1 aar).

Jeg finner heller ikke hans evnt. far (kfr. Gjerstad bygdebok), Fredrich Erichsen I manntallene I Gjerstad. Jeg leser paa Nermo sine sider at han var fodt 1625.

 

Det nevnte ekteparet, faar en stor etterslekt baade I Aust-Agder og Telemark (noe merkverdig at dette ikke er gransket tidligere).

 

Jeg haaper paa dette paa tilbakemeldinger, vedrorende Erich Fredrichsen Huggeto/Ulltveit sin far/foreldre (samt hvor sonnen/ evnt faren nevnes I mantallene).

Paa fohaand takk.

 

Mvh

Ole Petter Eriksen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.