Gå til innhold
Arkivverket
Kari Larsen

Pleiestiftelsen nr 1 - forvalter Bastian Olsen (Lied) Langlo (1850-1924)

Recommended Posts

Kari Larsen

Bastian Olsen Langlo (1850-1924) - min oldefar - var kontorist og senere forvalter på Pleiestiftelsen. Jeg har notert 1893, og mener han jobbet på Reitgjerdet før dette. Hans yngste datter er i hvert fall født der i 1884. Jeg har notert at han og familien bodde på Pleiestiftelsens område. Finner dem i 1875 og 1900, men mangler mye info. Finnes det info om ansatte i Pleiestiftelsens arkiver?

Jeg er først og fremst ute etter bilder av min oldefar, for jeg har arvet min farmors album med mange ukjente personer. En av dem er nok ham, men jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yngve Nedrebø

Det er dessverre ikke fotografier av ansatte eller arkiv over ansatte i det materialet fra Pleiestiftelsen som ligger ved Statsarkivet i Bergen.

Bymuseet i Bergen har en ganske stor samling med portrettfotografier. De kan sikkert kjapt avklare om de har noe knyttet til Bastian Langlo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.