Gå til innhold
Arkivverket

Gleden var stor da jeg fant min tipp tipp oldefar i Sverige, men hvordan


Lena Wanounou
 Del

Recommended Posts

....kan jeg være sikker på at det er riktig person?

 

Min tipp oldefar het Nils Bengtsson Fogelberg, født 05.03 1805 i Brunskog, Vermland. Død: 04.10 1886 Rudsgården. Yrke: Feltjeger.

Gift i 1830 med

Karin Bryntesdotter Fogelberg. Hun ble født 14.10 1805 i Solberga, Køla.  Død:01.09 1876. De fikk ni barn.  Bla.a: Magnus Nilsson, Olof Nilsson, Anders Nilsson, Gustav Nilsson, Kajsa og Kerstin.

 

På "Family Search" kom jeg tilfeldigvis over navnet Nils Bengtsson Fogelberg, født Rudsgården, Lasserud, Eda kommun, Vermland., i 1805. 

Han far står oppført som: Nils Nilsson, født i 1777. Mor: Børet Olofsdotter født i 1780.

 

Dette tror jeg kan være mine tipp tipp oldeforeldre. Men tipp tipp oldefar har i så fall etternavnet Nilsson. Det er jo litt  merkelig når hans sønn het Bengtsson? Navnet Fogelberg tror jeg kanskje (men vet ikke) kan være et soldatnavn han tok som feltjeger.

 

Det går helt i surr for meg med disse etternavnene og jeg klarer ikke lenger finne fram i svenske arkiver, synes det blir mer og mer komplisert.

 

Kan noen hjelpe meg?

 

Svært takknemlig for svar.

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn lenker.

 

Fant 10 barn.

Nils Bengtsson Fogelberg
mentioned in the record of Nils Bengtsson Fogelberg and Karin Bryntesdr

Name Nils Bengtsson Fogelberg Birth Date 1805 Age 25

 

Spouse's Name

Karin Bryntesdr

 

Spouse's Birth Date

1805

 

Spouse's Age

25

 

Event Date

28 Feb 1830

 

Event Place

, Kola, Varmland, Sweden

 

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:FKLD-Y4X

 

----

 

Barn:

 

Cajsa Nilsdotter

Sweden, Baptisms, 1611-1920

birth:
13 May 1830
christening:
14 May 1830
KOLA, VARMLAND, SWEDEN
residence:
1830
Kola, Varmland, Sweden
father:
Nils Bengtsson Fogelberg
mother:
Karin Bryntesdr

 

----

 

Anders Nilsson

Sweden, Baptisms, 1611-1920

birth:
20 January 1834
christening:
20 January 1834
KOLA, VARMLAND, SWEDEN
residence:
1834
Kola, Varmland, Sweden
father:
Nils Fogelberg
mother:
Karin Bryntesdr

 

----

 

Gustaf Nilsson

Sweden, Baptisms, 1611-1920

birth:
2 January 1836
christening:
3 January 1836
KOLA, VARMLAND, SWEDEN
residence:
1836
Kola, Varmland, Sweden
father:
Nils Fogelberg
mother:
Karin Bryntesdr

 

----

 

Nils Nilsson

Sweden, Baptisms, 1611-1920

birth:
12 December 1837
christening:
13 December 1837
KOLA, VARMLAND, SWEDEN
residence:
1837
Kola, Varmland, Sweden
father:
Nils Bengtsson
mother:
Karin Bryntesdr

 

----

 

Kerstin Nilsdotter

Sweden, Baptisms, 1611-1920

birth:
27 December 1839
christening:
28 December 1839
KOLA, VARMLAND, SWEDEN
residence:
1839
Kola, Varmland, Sweden
father:
Nils Bengtsson Fogelberg
mother:
Karin Bryntesdr

 

----

 

Brynte Nilsson

Sweden, Baptisms, 1611-1920

birth:
14 March 1842
christening:
15 March 1842
KOLA, VARMLAND, SWEDEN
residence:
1842
Kola, Varmland, Sweden
father:
Nils Bengtsson
mother:
Karin Bryntesdr

 

----

 

Stina Nilsdotter

Sweden, Baptisms, 1611-1920

birth:
16 June 1844
christening:
17 June 1844
KOLA, VARMLAND, SWEDEN
residence:
1844
Kola, Varmland, Sweden
father:
Nils Fagelberg
mother:
Karin Bryntesdr

 

----

 

Maria Nilsdotter

Sweden, Baptisms, 1611-1920

birth:
16 June 1844
christening:
17 June 1844
KOLA, VARMLAND, SWEDEN
residence:
1844
Kola, Varmland, Sweden
father:
Nils Fagelberg
mother:
Karin Bryntesdr
 
----
 

Stina Nilsdotter

Sweden, Baptisms, 1611-1920

birth:
13 August 1846
christening:
14 August 1846
KOLA, VARMLAND, SWEDEN
residence:
1846
Kola, Varmland, Sweden
father:
Nils Fogelberg
mother:
Karin Bryntesdr

 

----

 

Magnus Nilsson

Sweden, Baptisms, 1611-1920

birth:
11 December 1849
christening:
13 December 1849
KOLA, VARMLAND, SWEDEN
residence:
1849
Kola, Varmland, Sweden
father:
Nils Fogelberg
mother:
Karin Bryntesdr

 

----

 

Er denne kandidaten sjekket ut?
 

 

Nils Bengtsson

Sweden, Baptisms, 1611-1920

christening:
14 March 1805
MANGSKOG, VARMLAND, SWEDEN
residence:
Mangskog, Varmland, Sweden
father:
Bengt Bengtsson
mother:
Kari Jansdr

 

 

 

Wikipedia:

 

(Utdrag fra lenken)

 

Mangskogs socken i Värmland ingick i Jösse härad, ingår sedan 1971 i Arvika kommun och motsvarar från 2016 Mangskogs distrikt.

Socknens areal är 135,10 kvadratkilometer varav 126,48 land.[1] År 2000 fanns här 644 invånare.[2] Småorten Mangskog samt sockenkyrkan Mangskogs kyrka ligger i socknen.

 

 

Administrativ historik

Socknen bildades 4 juli 1705 genom en utbrytning ur Brunskogs socken.

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge denne basen var det angivelig også en Olof f 1832,men han fant jeg ikke på Family search.

 

Nils Bengtsson Fogelberg Yrke:    Fältjägare   Född:   1805-03-05 Brunskog (S)

Familj med Karin Bryntesdotter (1805 - 1876)

 

Barn:    Kajsa Nilsdotter (1830 - )      Olof Nilsson (1832 - )      Anders Nilsson (1834 - )      Gustaf Nilsson (1836 - 1867)      Nils Nilsson (1837 - )      Kerstin Nilsdotter (1839 - )      Brynte Nilsson (1842 - )      Stina Nilsdotter (1846 - )      Magnus Nilsson (1849 - )

 

arrowleft.gif Startsida

Skapad av MinSläkt 2.4, Programmet tillhör: Hans Nilsson
http://jarnske.se/slakt/p0628fe27d.html
 

 

Men jeg fant denne :

Samme foreldrepar som til barna ovenfor?Karin feilskrevet som BØRJESdr  i steden for Bryntesdotter.

 

Olof Nilsson

Sweden, Baptisms, 1611-1920

birth:
4 March 1832
christening:
4 March 1832
KOLA, VARMLAND, SWEDEN
residence:
1832
Kola, Varmland, Sweden
father:
Nils Bengtsson Fogelberg
mother:
Karin Borjesdr

 

----

 

Da var det vel muligens 11 barn totalt.

 

----

 

Dette ble mitt innlegg nr 15000 på forumet.

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk!

 

Olof Nilsson er barn av samme foreldrepar, trodde jeg. Men ser nå at han har en annen mor her, Karin Borjesdotter? Men jeg visste ikke at det var to Stina. Da skulle alle barna være "på plass" om Karin Borjesdotter er samme person som Karin Bryntesdotter.

 

Nils Bengtsson husker jeg å ha sett litt på, men ble forvirret over at han står på Mangskog og ikke Brunskog. Ser han er døpt 14. mars 1805, så det kan jo passe, siden han er født 5.mars 1805 og farens navn er Bengt. Problemet nå er at jeg ikke forstår hvordan jeg skal finne det ut sikkert. 

 

Gratulerer med 15000 innlegg. Imponerende! Føler meg nesten beæret over å bli svart i "jubileumsinnlegget" :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lena.

Nils Bengtsson Fogelberg er min tipp-tipp-oldefar. Jeg hadde akkurat de samme spørsmålene som deg da jeg startet å lete. Tok et abonnement på Genline og fant at Nils Bengtsson far het Bengt Jonsson. Moren het Karin Mattsdotter og ble døpt 2. februar 1770 i Brunskog. De var ikke gift. Hun giftet seg senere med en soldat. Dessverre finner jeg ikke opplysningene mine om denne soldaten akkurat nå. En slektsforsker fra Brunskog hjalp meg å lete etter Bengt Jonsson gjennom skifter osv. Men det var resultatløst. Han flyttet muligens til Gøteborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olof (1832) er også sønnen til Nils Bengtsson Fogelberg og Karin Bryntesdotter. Jeg har brukt utallige timer på å lete etter Karin Børjesdotter, før jeg innså at presten hadde forvekslet disse to navnene. Det er Olof som er min ane. Han dro fra Køla til Østfold for å arbeide der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Bengtsson Fogelbergs sønn Anders Nilsson, født 20.01.1834 utvandret til Norge 14.11.1871 sammen med søsteren Kerstin Nilsdotter.

Broren Brynte Nilsson reiste til Norge 14.05.1869

post-3741-0-27361400-1444941517_thumb.jpg

post-3741-0-73029000-1444941805_thumb.jpg

post-3741-0-95766900-1444943126_thumb.jpg

Endret av Sven Hjortland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Torhild.

 

Tusen takk for spennende svar. Dette må jeg tenke litt på. Skal rådføre meg med min søster som også heter Torill. Husker vi har vært innom Nils Bengtsson Fogelberg med mor Karin Mattsdotter og denne Nils sto oppført som uekte barn. Det er fler som heter Nils Bengtsson Fogelberg, men jeg håper vi er inne på felles stamfar her. Det hadde vært kjempestas! :)

 


Hei Torhild.

 

Tusen takk for spennende svar. Dette må jeg tenke litt på. Skal rådføre meg med min søster som også heter Torill. Husker vi har vært innom Nils Bengtsson Fogelberg med mor Karin Mattsdotter og denne Nils sto oppført som uekte barn. Det er fler som heter Nils Bengtsson Fogelberg, men jeg håper vi er inne på felles stamfar her. Det hadde vært kjempestas! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

(...)

Men tipp tipp oldefar har i så fall etternavnet Nilsson. Det er jo litt  merkelig når hans sønn het Bengtsson?

( ...)

.

Nilsson angir at faren het Nils. Dette kalles patronym og var egentlig ikke et slektsnavn, som vi er vant til.

Les om patronym her: https://no.wikipedia.org/wiki/Patronymikon

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Bengtsson Fogelbergs sønn Anders Nilsson, født 20.01.1834 utvandret til Norge 14.11.1871 sammen med søsteren Kerstin Nilsdotter.

Broren Brynte Nilsson reiste til Norge 14.05.1869

Hei Sven,

 

Takk skal du ha. Har lett etter dette. Anders er min oldefar. Jeg ante ikke at flere av søsknene utvandret til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Lena har fått svar i denne lenken også.

 

Scroll langt nedover på siden til 21 sept 2015.

 

http://aforum.genealogi.se/discus/messages/576/19212.html?1442998466

Ser at Sven allerede har lagt inn det samme. :-)

På Anbytarforum fikk jeg oppgitt feil Nils Bengtsson Fogelberg fra Anita. Hun beklaget dette senere, Kristina ser ut til å ha truffet rett, siden fødselsdatoen stemmer med min tippoldefars. Den Nils Bengtsson Fogelberg som Torhild nevner  over her ser ut til å stemme med Anitas svar som var feil. Jeg er mildt sagt forvirret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olof (1832) er også sønnen til Nils Bengtsson Fogelberg og Karin Bryntesdotter. Jeg har brukt utallige timer på å lete etter Karin Børjesdotter, før jeg innså at presten hadde forvekslet disse to navnene. Det er Olof som er min ane. Han dro fra Køla til Østfold for å arbeide der.

 

 

Torhild.

 

Sjekk lenken til Anbytarforum som Sven har lagt ut.  Se på svarene til Anita og Kristina. Anders er min ane. Det ser jo ut som vi begge stammer fra barn av Nils Bengtsson Fogelberg, han som Kristina har funnet. Anitas svar er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ser ut til at vi stammer fra de to eldste sønnene til Nils! Jeg har funnet notatene mine nå. Nils ble altså født i Vikene i Brunskog 5 mars 1805. (Dette er muligens dåpsdatoen hans og fødselsdatoen er i så fall 25. februar. Det er så lenge siden jeg fant dette på Genline og jeg ser at at jeg har byttet om datoene i slektsprogrammet mitt). Moren var alene med ham i over 5 år. så giftet hun seg 11. november 1810 med enkemannen og soldaten Anders Olsson Åstbom fra Åstenäs Soldatboställe i Mangskog. Han har fire barn og Nils vokser opp sammen med dem. 20. oktober 1811 får han en halvbror Anders. Den 22. oktober 1820 flytter Nils til Köla. Han arbeidet nok som dreng innen han begynte i feltjegerkompaniet. Jeg mener å huske at jeg leste et sted at dette var forholdsvis nystartet på den tiden. Etter 1836 kalles han torpare. Jeg tror dette er rett person, siden jeg kunne følge ham i de svenske kirkebøkene og husforhørslengdene fra Brunskog via Mangskog og til Köla. 

Endret av Torhild Seem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ser ut til at vi stammer fra de to eldste sønnene til Nils! Jeg har funnet notatene mine nå. Nils ble altså født i Vikene i Brunskog 5 mars 1805. (Dette er muligens dåpsdatoen hans og fødselsdatoen er i så fall 25. februar. Det er så lenge siden jeg fant dette på Genline og jeg ser at at jeg har byttet om datoene i slektsprogrammet mitt). Moren var alene med ham i over 5 år. så giftet hun seg 11. november 1810 med enkemannen og soldaten Anders Olsson Åstbom fra Åstenäs Soldatboställe i Mangskog. Han har fire barn og Nils vokser opp sammen med dem. 20. oktober 1811 får han en halvbror Anders. Den 22. oktober 1820 flytter Nils til Köla. Han arbeidet nok som dreng innen han begynte i feltjegerkompaniet. Jeg mener å huske at jeg leste et sted at dette var forholdsvis nystartet på den tiden. Etter 1836 kalles han torpare. Jeg tror dette er rett person, siden jeg kunne følge ham i de svenske kirkebøkene og husforhørslengdene fra Brunskog via Mangskog og til Köla. 

 

 

 

Beklager at jeg har rotet det til. Prøvde å svare Torhild:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ser ut til at vi stammer fra de to eldste sønnene til Nils! Jeg har funnet notatene mine nå. Nils ble altså født i Vikene i Brunskog 5 mars 1805. (Dette er muligens dåpsdatoen hans og fødselsdatoen er i så fall 25. februar. Det er så lenge siden jeg fant dette på Genline og jeg ser at at jeg har byttet om datoene i slektsprogrammet mitt). Moren var alene med ham i over 5 år. så giftet hun seg 11. november 1810 med enkemannen og soldaten Anders Olsson Åstbom fra Åstenäs Soldatboställe i Mangskog. Han har fire barn og Nils vokser opp sammen med dem. 20. oktober 1811 får han en halvbror Anders. Den 22. oktober 1820 flytter Nils til Köla. Han arbeidet nok som dreng innen han begynte i feltjegerkompaniet. Jeg mener å huske at jeg leste et sted at dette var forholdsvis nystartet på den tiden. Etter 1836 kalles han torpare. Jeg tror dette er rett person, siden jeg kunne følge ham i de svenske kirkebøkene og husforhørslengdene fra Brunskog via Mangskog og til Köla. 

 

 Hei Torhild

 

Takk for alle nyttige opplysninger ! Har selv prøvd å følge Nils litt  i svenske kirkebøker og husforhørslengder.  Jeg har nettopp startet min slektsforskning og det er mye nytt å lære, så det går sakte i starten.

Ser jo her at du har lagt ned mye arbeide, og jeg er takknemlig for alt jeg får vite. Det må ha vært veldig tøft for Nils å vokse opp som uekte barn på den tiden.

Min oldefar Anders Nilsson Fogelberg, som  utvandret til Norge, Buskerud , forandret navnet til det mer norskklingende Nilsen Fugleberg, Navnet Fogelberg tror jeg Nils fikk tildelt da han ble feltjeger, og senere beholdt det, men jeg vet det ikke sikkert.

Min far het Fugleberg, så feltjegernavnet (om det var det) lever videre idag gjennom hans barn og barnebarn som etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lena.

 

Så artig at navnet Fogelberg lever videre i Fugleberg! Olof brukte navnet Fogelberg en stund etter at han kom til Norge, men jeg kan ikke se at etterkommerne hans har brukt det.

Han fikk ikke noe enkelt liv, da de to første konene døde, og han satt igjen med små barn begge gangene. Jeg vet ikke hvor disse barna vokste opp, selv om et av dem er min oldemor. Som da er kusinen til din bestefar? Det ser ut til at generasjonene har gått raskere i min familie! Oldemor ble født i 1862 i Svinndal i Østfold. Etter å ha blitt enkemann for andre gang flyttet Olof ut av bygda og giftet seg etterhvert for tredje gang og fikk også barn i dette ekteskapet.

Men tilbake til etterlysningen din: Opphavet til Nils Bengtsson Fogelberg.

Den gangen jeg hadde tilgang til svenske kilder lette jeg etter Bengt Jonsson i Brunskog. Han var antakeligvis dreng på Toltan da Nils ble født. Han kan jo være født i en annen kommune. Jeg fant bare en Bengt Jonsson i Brunskog, en som var født på Takene i Brunskog i 1783. Han er i så fall 13 år yngre enn Karin Mattsdotter. Drengen på Toltan, Bengt Jonsson, flyttet til Gøteborg i 1811. Jeg fant ham som dreng på Toltan 1805-1809 og på Toltan Uppsjön i 1810 (i husforhørslengder). Foreldre: Jan Persson og Kari Nilsdotter. 

Når det gjelder Karin Mattsons foreldre har jeg notert følgende kandidater (kun hypoteser): Matts Bengtsson (1739) Strand og Anna Mattsdotter (1739) Vikene. Jeg forstår det som du har tilgang til svenske kilder og dermed kan sjekke disse opplysningene? Lykke til! Så artig å finne slekt her!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Torhild.

 

Tusen takk for svar.

 

Ser du skriver at Olof også brukte navnet Fogelberg en stund. Litt rart siden det høyst sannsynlig er et feltjegernavn. Ser i husforhørslengdene for Køla ca 1830 at Nils Bengtsson tilføyde navnet Fogelberg da han ble feltjeger. Hvilket kompani han tilhørte har jeg ikke funnet ut av, men det står No 64.  (Køla A:I:22 (1826-1830).. Fødselsdatoen til Nils varierer i husforhørslengdene mellom 25.02. og 05.03 1805. Regner med at 05.03 er dåpsdato.

 

Karin Mattsdotter har jeg funnet i Fødelse och Dopsboken Brunskog CI:2 (1736-1781) AID: v5045.b122.s235. Hennes foreldre står oppført som Mats Bengtsson og Anna Mansdotter.

Faren til Nils, Bengt Jonsson er en skikkelig nøtt.  Det er vanskelig å vite om han i Brunskog er rett person.

 

Ang. din oldemor  så må hun være min bestefar Nils Andersen Fugleberg sin kusine. I og med at generasjonene har gått fortere i din familie. Min bestefar fikk sønnen Olav (kalt Olaf) som var en av ti søsken og min far. Min søsters barn heter i dag Fugleberg, er 19 år og synes det gamle feltjegernavnet er fint:)

 

 

 

Tror jeg skal prøve å etterlyse  Bengt Jonsson på et par forum. Har et abbonement på Arkiv Digital i Sverige en stund framover.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Torhild.

 

Tusen takk for svar.

 

Ser du skriver at Olof også brukte navnet Fogelberg en stund. Litt rart siden det høyst sannsynlig er et feltjegernavn. Ser i husforhørslengdene for Køla ca 1830 at Nils Bengtsson tilføyde navnet Fogelberg da han ble feltjeger. Hvilket kompani han tilhørte har jeg ikke funnet ut av, men det står No 64.  (Køla A:I:22 (1826-1830).. Fødselsdatoen til Nils varierer i husforhørslengdene mellom 25.02. og 05.03 1805. Regner med at 05.03 er dåpsdato.

 

Karin Mattsdotter har jeg funnet i Fødelse och Dopsboken Brunskog CI:2 (1736-1781) AID: v5045.b122.s235. Hennes foreldre står oppført som Mats Bengtsson og Anna Mansdotter.

Faren til Nils, Bengt Jonsson er en skikkelig nøtt.  Det er vanskelig å vite om han i Brunskog er rett person.

 

Ang. din oldemor  så må hun være min bestefar Nils Andersen Fugleberg sin kusine. I og med at generasjonene har gått fortere i din familie. Min bestefar fikk sønnen Olav (kalt Olaf) som var en av ti søsken og min far. Min søsters barn heter i dag Fugleberg, er 19 år og synes det gamle feltjegernavnet er fint:)

 

 

 

Tror jeg skal prøve å etterlyse  Bengt Jonsson på et par forum. Har et abbonement på Arkiv Digital i Sverige en stund framover.

Ja, vi kan nok regne det som sannsynlig at Fogelberg var feltjegernavnet til Nils. Mot slutten av 1800-tallet ble det mer vanlig å beholde soldatnavnet som slektnavn, men det ble også gjort før dette. Olof brukte fremdeles navnet da han giftet seg for tredje gang. Men etter dette ser det ut til at navnet forsvinner fra kirkebøkene. Han begynner også å kalle seg Olaf (kanskje din far ble oppkalt?). Så Olof Nilsson Fogelberg blir til Olaf Nilsen. Det skulle vært artig og visst om søsknene holdt kontakten her i Norge! Broren Brynte kaller seg også Fugleberg, ser jeg. Han bodde på Skøyen i 1875-tellingen og i Oslo i 1885- og 1900-tellingene med kone og etterhvert fem barn. Kona Anna Stina var jordmor, og blir også oppgitt å være født i Köla (disse opplysningen har du sikkert). 

 

De tre Fogelbergbrødrene i Norge hadde mange barn, og det må være mange etterkommere etter dem. Kanskje flere dukker opp her i forumet? :rolleyes:  Olof hadde tre barn i første, fem i andre og seks i tredje ekteskap, altså tilsammen fjorten barn! Men flere av dem døde som småbarn. Søsteren Kerstin, som kom hit sammen med din oldefar, har jeg ikke funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forøvrig et bilde av soldatboställe i Åstenäs. Det er gjort om og bygget på til et fint feriested.

Jeg er også etterkommer etter en av feltjägerene Åstbom ( soldatnavnet i Åstenäs)

post-4264-0-74847500-1445773204_thumb.jpeg

Endret av FuglebrendInger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forøvrig et bilde av soldatboställe i Åstenäs. Det er gjort om og bygget på til et fint feriested.

Jeg er også etterkommer etter en av feltjägerene Åstbom ( soldatnavnet i Åstenäs)

 

Veldig artig å se bildet av stedet der Nils Fogelberg antakeligvis vokste opp! Takk for at du delte bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.