Gå til innhold
Arkivverket
Bjørn Christian Berg

Opplysninger om krigstjeneste 1941-1945

Recommended Posts

Bjørn Christian Berg

I forbindelse med et bokprosjekt om evakueringen av Svalbard i 1941 søker jeg opplysninger om Edvin Johansen, født 10.04.1916 i da Skånland Kommune med bosted Sørrollnes (nå Ibestad Kommune). Han kom til Skottland etter evakueringa av Svalbard og ble innrullert i Hæren hvor han avtjente krigstjeneste frem til freden. Hvor kan jeg henvende meg for å få nærmere opplysninger om dette. Ifølge utsagn fra andre evakuerte var hans krigstjeneste svært krevende og det ville være til stor hjelp å finne ut litt mer om hvor han tjenestegjorde.

Mvh

Bjørn Kristian Berg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

Hei Bjørn!

Kan være lurt å bruke ditt fulle navn i visningsfeltet istedet for e-postadressen din,som nå ligger synlig for alle. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn Christian Berg

Hei Ann-Mary!

Takk for tipset. Det er herved rettet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eva Kristin Jeppesen

I forbindelse med et bokprosjekt om evakueringen av Svalbard i 1941 søker jeg opplysninger om Edvin Johansen, født 10.04.1916 i da Skånland Kommune med bosted Sørrollnes (nå Ibestad Kommune). Han kom til Skottland etter evakueringa av Svalbard og ble innrullert i Hæren hvor han avtjente krigstjeneste frem til freden. Hvor kan jeg henvende meg for å få nærmere opplysninger om dette. Ifølge utsagn fra andre evakuerte var hans krigstjeneste svært krevende og det ville være til stor hjelp å finne ut litt mer om hvor han tjenestegjorde.

Mvh

Bjørn Kristian Berg

Hei!

Send forespørselen til Riksarkivet på ordinær e-post: riksarkivet@arkivverket.no

Alt arkiv som omhandler krigstjeneste er samlet der.

På vegne av Statsarkivet i Tromsø

Eva K. Jeppesen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.