Gå til innhold
Arkivverket

John Olsen Rogn fra Bamble


Monica Hegglid Berthelsen
 Del

Recommended Posts

Jeg leter etter en datter av Jon Olsen Rogn fra Bamble. Hun het Anne Johnsdatter og ble født 4.11.1795. Død 22.11.1839. Hun skal ha hatt en søster som het Inger, f. 1805 og død 6.12.1872. Anne var gift med en Søren Pedersen. Etter hennes død skal Søren ha giftet seg med søsteren Inger. Jeg har navnet på den ene sønnen til Anne, John Andreas Sørensen. Ukjent når han var født og om han hadde søsken.

 

Først og fremst vil jeg gjerne vite om denne familien hadde noen tilknytning til Rogn i Bamble. Kan det eventuelt være i slekt med familien Rogn i Langesund? Alt av informasjon om alle generasjoner er av interesse.

 

Hvem var Jon Olsen Rogn gift med? og hvor fikk han navnet Rogn fra?

 

John Andreas Sørensen ble seinere sjøkaptein og han forliste med brigg "Brevig" i 1867. Opplysninger og forliset er også av interesse evt tips om hvor dette måtte befinne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner dem på Rogn i 1801 og jeg finner datteren Inger på Slottnæs i Langesund i 1865. Hvilke gård på Rogn bodde de på i 1801? Jeg har dem ikke på noen av mine slektstrær her nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Olsen Rogn og Annes sønn bodde på Rogn Nordre ifølge Bamble bygdebok.  Deres sønn Ole født 1804 giftet seg med Aleth Gjertsdatter. De fikk sønnen Hans i 1838 som giftet seg med Karen Elise Ellefsdatter og bosatte seg i Langesund.  Har etterslekt der.  Bl.a. min mann Øystein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

John Olsen Rogn og Annes sønn bodde på Rogn Nordre ifølge Bamble bygdebok.  Deres sønn Ole født 1804 giftet seg med Aleth Gjertsdatter. De fikk sønnen Hans i 1838 som giftet seg med Karen Elise Ellefsdatter og bosatte seg i Langesund.  Har etterslekt der.  Bl.a. min mann Øystein.

 

Så spennende. Takk for svar. Jeg vil gjerne ha all den informasjonen jeg kan få.

 

Monica

Endret av Monica Hegglid Berthelsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.