Gå til innhold
Arkivverket

Hva slags slektsforsker er du? Interesant artikkel på engelsk fra Legacy


Niels Hegge
 Del

Recommended Posts

For det første, dette har ingenting med programmet eller er ment som reklame for Legacy. Men, deres nyhetsbrev på nettet hadde denne artikkelen for noen dager siden; http://news.legacyfamilytree.com/legacy_news/2015/10/what-kind-of-genealogist-are-you.html.

 

Jeg tenkte på dette selv for en tid siden og klassifiserte meg som "teflonforsker", eller noe midt imellom "The Hunter or Detective" og "The Gatherer or Ancestor Collector".

 

Hvordan er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig artikkel dette! Jeg kjenner meg igjen i flere av disse kategoriene, spes. "the Hunter" og "the Analyzer". Men også "the Writer" er velkjent for meg. Og kanskje, gjennom erfaring, også dessverre blitt etter hvert litt av "the Hoarder". Med andre ord, en salig blanding.

 

Mvh.

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det går litt i perioder, mest Hunter/Detective, men til tider graver jeg meg ned i bare mitt eget og blir The Ancestor Finder og eventuelt the Analyzer, til jeg får dårlig samvittighet når jeg leser alle ubesvarte poster i forumer, og blir litt Hunter/Detective igjen. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok en salig blanding av de fleste. Både,the Hunter,Ancestor collector, Finder er de jeg kjenner meg igjen i. HAr jo ett overordnet mål om å få nok til å kunne lage ett lite familiehefte til slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, dette har ingenting med programmet eller er ment som reklame for Legacy. Men, deres nyhetsbrev på nettet hadde denne artikkelen for noen dager siden; http://news.legacyfamilytree.com/legacy_news/2015/10/what-kind-of-genealogist-are-you.html.

 

 

Ho manglar kanskje desse?

- ho/han som gjerne set andre ættegranskarar i båsar

- moralisten (som gjerne ytrar meiningar, helst nedlatande, om visse typer av andre ættegranskarar)

- snobben (som leitar etter "fine" aner, helst adelege)

- anti-snobben (som avskyr "fine" aner, spesielt adelege)

Det er naturlegvis "nokon andre" som høyrer til desse kategoriane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.