Gå til innhold
Arkivverket

Hannibal Erichsen fra Fossum i Gjerdrum.


Bjørn Katnosa
 Del

Recommended Posts

Hannibal Erichsen var bruker på Strøm i i Hakadal fra rundt 1715 til 24 - jeg tror kanskje han var bror til min tipp-tipp-tipp-tippoldefar Willum Erichsen

som var bruker på Haug i Nittedal fra 1696. Hannibal døde 1724 og oppgitt til 40 år - ikke sikkert dette er helt korrekt.

Willum ble gift med Anne Toresdatter i 1711 - hun hadde vært tjenestejente hos Haaken Fjælstad fra Gjerdrum - jeg tror Haaken var onkel til Hannibal og

ev. Willum - er det noen som kan ha opplysninger ?

 

 

Bjørn Katnosa

 

Endret av Bjørn Katnosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 

Bygdebok for Nittedal og Hakadal : gardshistorie. 1 : Nittedal

 

side 437: DAL 

 

side 446:

 

Vestigarn (fraskilt Nordgarn):

 

Jens Gulliksen her fra gården f. ca. 1667, bruker 1697 til 1706, da han døde, gift med Anne Kristoffersdatter, død 1758, begr. 7/11, 88 1/2 år gammel. Barn: Gullik, bruker av Gaustad. Enken ble gift 20/10 1706 2) med Morten Matsen fra Skåvål i Skedsmo, f. ca. 1674, d. 1760. Barn: Jens, husmann i Dalstua; Marte, f. 1711, gift 1) med Torer Henriksen Slattum, 2) Jon Svensen Slattum, Kristoffer (se 3). Morten hadde en bror, Lars på Slattum, ei søster Mari, g. m. Hannibal Strøm, og flere brødre som var bønder i Skedsmo (blant annet på Stav og Brauter). 

 

Er denne Hannibal Strøm, gift med Mari Matsdatter (søster til Morten Matsen), identisk med Hannibal Erichsen Strøm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Hannibal Erichsen var bruker på Strøm fra ca. 1715 til sin død i 1724 - han var sønn til Erik Evensen og Boel Gulbrandsdatter fra Fossum i  Gjerdrum - jeg tror Boels

bror var Haaken Gulbrandsen Fjælstad - Anne Toresdatter - Willum Erichsens kone var tjenestejente hos ham før hun ble gift i 1711.

Jeg tror Haaken var bruker på Ask i Gjerdrum.

 

 

Bjørn Katnosa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannibal var som du angir gift med Mari Matsdatter - etter at Hannibal er død 1724 gifter Mari seg på nytt med Ola Andersen - de får en datter Anne som

blir gift med Ole Willumsen - min tipp-tipp-tippoldefar - trolig sønn av Willum Erichsen - kanskje bror til Hannibal.

 

 

Bjørn Katnosa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.