Gå til innhold
Arkivverket

Skattematrikklen 1762 for Børsa, ST


Guri Dragseth Brekke
 Del

Recommended Posts

Ved søk på en person i det gamle Digitalarkivet får jeg opp mann - kone - barn over 12 år.

På de nye søkesidene kommer bare enkeltpersoner opp (ingen relasjon til at de har familie).

 

Eksempel:

I det nye søkte jeg på Niels Olsen og fikk opp han alene.

I det gamle søkte jeg på det samme, og der kommer også Anne Olsdtr. kone - Karen Nielsdtr. datter - andre hos sig havende Giertrue.

 

Håper at de nye søkesidene kan bli like gode som de gamle.

 

mvh Guri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Hei igjen

 

Så bra du purrer! Denne var gått i glemmeboken. Redigerte data er nå lagt ut, merk at vi har flyttet dataene til ekstraskatt-kategorien http://digitalarkivet.arkivverket.no/finn_kilde?s=b%C3%B8rsa&fra=&til=&kt%5B%5D=EKSTfor der ligger skannet utgave også.

 

Nå har det dessverre vist seg at den automatiske oppdateringen av dataene ikke har gått så knirkefritt som det pleier å gjøre. Jeg trenger mao teknisk assistanse og i disse feriedager så må jeg i verste fall vente til 1. august før jeg får den. Jeg beklager ulempene dette medfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei.

 

Kan ikke se at dette er forbedret.

 

Har prøvd søk over lengre tid, og ingenting på siden fungerer. Hadde vært fint om det ble ordnet.

 

Mvh Guri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.